Content Marketing ще бъде най-мощният инструмент в дигиталния маркетинг през 2019 г.

При големите брандове се наблюдава липса на по-нестандартна стратегия на съдържание

Никола Минков е собственик и основател на SEO Агенция Serpact. Той е SEO експерт по On-Page SEO и OFF-Page SEO с над 6-годишен опит. Сертифициран е за над 40 международни сертификата на Google, HubSpot Academy и Bing. За последните пет години има над 700 успешни SEO проекта от цял свят. През 2017 и 2018 г. е лектор на над 15 големи събития за дигитален маркетинг в България, както и на 3 международни.

- Преди близо година разговаряхме с Вас, какво се промени за тази година в дигиталния маркетинг?


- Наблюдаваме доста промени, както в Social Media, така и в Google. Смятам обаче, че Content Marketing се превръща във все по-голямо предимство за всеки онлайн бизнес. За 2018 година успяхме да създадем 80 пълни Content Marketing стратегии, като от тях реализирахме 35. Проследихме процеса на реализираните от екипът ни, както и на тези които бяха реализирани от inhouse екипите на клиентите ни. Данните и резултатите са наистина отлични.

- Как измервате резултатите от една Content Marketing стратегия?

- Обикновено тези цели се залагат предварително м/у нашия екип и екипът на клиента, като KPI. Това което наблюдаваме е подобрение на класиране по ключови думи, значителен ръст на органичен трафик, подобрение на реализациите във всички дигитални канали, защото едно съдържание съобразено с аудиторията и разпределено правилно в уеб-сайта увеличава доверието към бранда и подобрява конверсиите. Също така Bounce Rate има значително подобрение, както и броя страници и времето прекарано на уеб-сайта от потребителите. Трафика става все по-таргетиран и това носи директни и индиректни ползи за бизнеса.

- Звучи добре, но все пак дали това е приложимо за всички бизнеси?

- Приложимо е за всеки бизнес, въпрос на идеи и възможности. Например, често чуваме, че големите онлайн магазините не се нуждаят от SEO и органичен трафик, те си го имали. Обаче това е абсолютно погрешно, защото малките магазини съществуват точно от пропуските на големите магазини. Големите наложени на пазара магазини имат огромното предимство да имат силно изграден бранд и голяма част от органичния им трафик е именно брандови. При големите брандове се наблюдава липса на по-нестандартна стратегия на съдържание, която да създаде солидарност към бранда и да подобри органичния трафик, липсва креативност, разчита се основно на автоматизация.

- Разбрахме от Вас, че посещавате различни конференции по света. Какви са впечатленията ви от дигиталния маркетинг в чужбина в сравнение с този в България?


- Освен, че посещавам такива конференции от 2016 г., съм и лектор на някой от тях от 2018 г. Всяка година отделям около месец за САЩ, посещавам и Лондон, Брайтън, Мюнхен, Цюрих, Милано и много други. Тази година ще имам втори пореден стаж в Бостън при лидера на пазара в Content Marketing и SEO - Stone Temple, които бяха придобити от Perficient Digital през лятото. Също така посещавам и конференции в Маями, Сан Франциско, Сан Диего, Сан Карлос, Ню Йорк и други. За тези години изградих солиден опит и знания и мога да съпоставя пазарите и най-разбираемо казано, българския пазар не е узрял и не е на нивото на този в САЩ и не смятам, че това трябва да продължава.

-  Каква е разликата м/у двата пазара, нещо по-конкретно?


- В България има добри специалисти в Digital, но са малко. Това се дължи на липсата на квалифицирани обучения, а обученията за да бъдат такива трябва да се водят от знаещи лектори с практически опит, а не теоретици. Всичко това е една верига, която повлича със себе си масата. Докато се предават теоретични знания, непроверени и не практикувани, тенденциите се променят толкова бързо, че всичко това в голям процент става неактуално. Просто на този етап трябва да се търси алтернатива в чужбина за обучение. Разбира се това е валидно от наблюденията ми в SEO и Content Marketing.

Другия пропуск е заблудата, че знаеш достатъчно и нямаш нужда от нови знания. Тогава пък в рамките само на 6 месеца, може да унищожиш един бизнес, само защото се е появило това измамно чувство, че летиш, а всъщност падаш. Срещал съм го и затова се старая екипът на Serpact да има вътрешни обучения и да следваме тенденциите, както и да прилагаме наученото.

-  А какво да очакваме от Google през 2019 г.?

- Определено вече се виждат сериозните промени. Имаме все по-голямо влияние на съдържанието и стратегиите свързани с него. От една страна имаме нова Google Search Console, от друга много нови Бета версии в Google Analytics, все повече Featured Snippets (нулеви резултати в Гугъл), все по-слабо влияние на линковете в някой ниши, виждаме как започват работят невронните мрежи на Гугъл все по-точно. Също така и акцент на потребителското поведение в един уеб-сайт, общо взето годината ще е вълнуваща.

-  Какво би посъветвал читателите ни, които се занимават с дигитален маркетинг?

- Да следят възможно най-достоверно съдържание, да инвестират в знанията си. Тук е момента да поканя желаещите да следят серията ни уебинари “SerpAsk”, където излъчваме веднъж месечно с експерти като: John Mueller (Senior Webmaster Trends Analyst в Google), Eric Enge (General Manager of Perficient Digital), Craig Campbell (CEO of Craig Campbell SEO) и с Dawn Anderson (Associate Lecturer в Manchester Metropolitan University, изпълнителен директор на Move It Marketing), като може да следите през месец февруари нашия нов гост лектор на страницата ни във Facebook. Също така имаме специален център на знанието, където публикуваме различни наръчници за SEO и Content маркетинг.


Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: Google | онлайн | Bing | маркетинг | Дигитален маркетинг | Content Marketing | Никола Минков

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ