74% от потребителите не знаят, че Facebook има списъци с техните интереси

Социалната мрежа систематизира информацията за потребителите, за да ги таргетира с по-точно подбрани реклами

Снимка: БТА
74% от потребителите на най-голямата социална мрежа Facebook не са наясно, че компанията следи и събира техните интереси, които след това използва, за да им пуска подбрани реклами. Това сочат данните от актуалното проучване на Pew. 

Успели да проверят въпросните списъци за себе си, участниците в проучването са споделили и впечатленията си от видяното. 60% признават, че събраното от Facebook за тях е до голяма степен точно. 51% обаче заявяват, че се чувстват некомфортно от това, че социалната мрежа изготвя подобни архиви. 

Ето и как да проверите какво Facebook знае за вас

Facebook мина през сериозни перипетии относно методите си за събиране и използване на лични данни през последните години, като въпросите около казуса дори изправиха изпълнителния директор Марк Зукърбърг пред американския Конгрес. 

Той настоява, че потребителите имат пълен контрол върху информацията, която качват и това как Facebook я използва, за да насочва реклами. Проучването на Pew обаче показва, че повече хора не са наясно с тактиката на компанията. 

Изследването сочи още, че макар Facebook да предлага редица инструменти за прозрачност и контрол на данните, повечето потребители не знаят къде да ги търсят. А дори необходимата информация да бъде намерена, след това са необходими няколко стъпки за изтриването на определени интереси например. 

„Искаме хората да разберат как работят нашите настройки за реклами и контроли“, казват от Facebook пред The Verge по повод публикуваното проучване на Pew. От компанията настояват, че  това ще помогне за по-добри реклами за хората, но признават, че има още какво да се направи по въпроса с подобряването на контрола и прозрачността. 


Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: facebook | реклама | проучване | лични данни | списъци с интереси | Pew

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини