Carrefour съкращава 1 229 работни места във френските хипермаркети

Компанията планира да сведе големите хипермаркети до по-малки универсални магазини

Carrefour планира да съкрати 1229 работни места, тъй като планира да намали броя на големите си хипермаркети във Франция, според план за увеличаване на продажбите и печалбите на най-големия европейски търговец на дребно.

Планът, който се обсъжда със синдикатите FO, CFDT and CFE-CGC , предвижда съкращенията да бъдат включени в бъдещия колективен договор, заяви представителят на синдиката на FO Мишел Енгелс.

Carrefour по-рано потвърди пред Ройтерс, че е в преговори за конвенционален колективен трудов договор, но компанията не е посочила никакви цифри за евентуални загуби на работни места.

Вероятните съкращения ще бъдат резултат от премахването на ъгловите щандове за бижута в хипермаркетите, съкращения сред мениджърите и автоматизацията на бензиностанциите в обектите.

Миналия месец Carrefour успя да възстанови спада на продажбите си във френските хипермаркети, където работят 60 000 души. Компанията увеличи целта си за спестяване до 2,8 милиарда евро до 2020 г. от 2 милиарда преди това.

През януари 2018 г. Carrefour представи петгодишен план за намаляване на разходите, стимулиране на инвестициите в електронната търговия и търсене на партньорства в Китай с технологичния гигант Tencent.

Планът предвижда превръщането на големите хипермаркети в универсални магазини и с по-голям акцент върху биологичните продукти и малките марки.

Carrefour постигна икономии от 1,05 милиарда евро през 2018 г., в първата година от плана.


Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: съкращения | работни места | хипермаркети | магазини | Carrefour | търговия на дребно

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини