Днес Apple е доволна да следва тенденциите, не да ги определя

Човек почти може да забрави, че някога iPhone беше лидерът в сферата на смартфоните

Снимка: БТА
Проведената през изминалата седмица конференция на Apple създаде своеобразно дежавю. При обявяването на всяко едно от новите подобрение в iPhone, все едно някои крещеше „В „Семейство Симпсън“ това вече беше направено“. Сякаш всичко, което Apple правеше, е фалшификат на нещо, което друга компания вече е опитвала и изпробвала.

Разбира се, Apple има право да взема това, което другите са направили, и (евентуално) да го прави (може би) по-добро. Но компанията също така оставя другите да поемат рискове и да правят иновации вместо нея. Това е особено видно при фотографията – сфера, в която „Ябълката“ обикновено блестеше.

Вземете например новата функция за изчислителна фотография Deep Fusion, описана от представител на Apple като „много готина“.Тя представлява система за обработка на изображението, която използва невронното ядро на новия чип A13 и си служи с машинно обучение. По думите на Apple системата ще „направи обработка пиксел по пиксел на снимките, оптимизирайки текстурите, детайлите и  шума във всяка една част на снимката“. Deep Fusion ще е налична тази есен, затова все още не знае доколко ефективна ще е тази функция.

Apple показа примерни снимки със своя инструмент за снимане на тъмно Night Mode, който ще подобри заснемането при ниска осветеност, и резултатите изглеждаха впечатляващи. Тази функция е най-очевидният пример за опитите на технологичния гигант да надмине своите конкуренти. Опцията Night Sight на Google бе представена миналия ноември и направи възможно заснемането на сравнително чисти снимки в почти пълна тъмнина. А Google дори не бе първият производител, опитал това, просто инструментът му бе най-ефективен. Компаниите Huawei, LG и Samsung до една предложиха своя собствен прочит на тази функция с променлив успех. Night Mode на Apple обещава да прави същото, въпреки че предстои да се види доколко добре.

Не винаги обаче беше така. Насред надпреварата кой производител ще предложи смартфон с колкото се може повече мегапиксели на камерата, Apple например нещо съвсем различно и прозорливо. Компанията се спря на 12 мегапиксела и обърна вниманието си към функции като автофокус и по-добро представяне при ниска осветеност. Благодарение на тези подобрения остарелите към днешна дата модели iPhone 5S и iPhone 6 бяха класирани като смартфоните с най-добрите камери за своето време. Освен това Apple дори изпревари своето време, когато въведе функции като портретен режим.

Когато въведе камерата с два обектива в iPhone 7 Plus, Apple отново предложи по-примамливо оборудване, отколкото конкурентите по онова време. „Ябълката“ избра увеличаваща леща за втория обектив, а не такава за черно-бели кадри с повече детайли, каквито бяха поставени в Huawei P9 и LG G5. Подходът на корпорацията, основана от Стив Джобс и Стив Возняк, скоро стана най-популярната комбинация в индустрията.

Днес обаче Apple изостава зад Samsung, Huawei и дори LG в наваксването с новите тенденции, да не говорим пък за тяхното определяне. От хардуерна гледна точка компанията със закъснение стъпи в областта на камерите с ултраширок ъгъл на снимане. Във всичките три нови модела iPhone бяха добавени камери със 120-градусово поле на снимане. LG бе един производители, които изпробваха тази концепция, като това се случи с модела LG G5 от 2016 г.

Първоначално изглеждаше странно и ненадеждно, но когато хората започнаха да оценяват възможностите, които донесе тази леща в смартфон фотографията, съперниците на LG последваха тенденцията . Днес Samsung Galaxy S10, S10+ и Note 10, както и Huawei P30 Pro, имат обективи с ултраширок ъгъл на заснемане. Apple просто е една от последните, качили се на борда. (Редно е да се отбележи, че въпреки изключително добрата си цифрова обработка на снимките, Google все още не е представила смартфон Pixel с обектив за ултраширок обектив).

Да, обновения интерфейс на камерата на iPhone, който позволява на потребителя да види изображението от обектива с широк ъгъл на снимане, докато използва основната камера, е нещо уникално в индустрията. Но все пак с простото добавяне на трети, ултраширок сензор Apple не му дава никаква нова функция, която другите смартфони нямат.

И не само в областта на телефоните Apple „заема“ идеи. Новият часовник на компанията Apple Watch Series 5 е с нов Always On Display, който показва часа дори и когато екранът не работи изцяло. Always On Display функцията присъства в почти всички други „умни“ часовници, както и при немалко модели смартфони. Проследяването на здравните показатели на жените е нещо, което се случва по утъпкания от Fitbit и Garmin път. Samsung и Google все още предстоят да въведат такава функция, така че Apple не е най-последна, но определено компанията не е направила никакъв особен пробив.

Иновациите идват, когато се предприеме определен риск, и е разбираемо, че Apple иска да играе на сигурно. Стратегията „Изчакай и виж“ на компанията не е нещо ново и през годините мнозина са посочвали колко назад е производителят в сравнение със съперниците си. Мина доста време, откакто Apple е изненадвала индустрията със свежа идея, която да накара всички да си кажат: „Еха, как никой друг не се сети за това по-рано?“. Понякога човек почти може да забрави, че iPhone някога е бил лидерът на глутницата, а не просто неин член.


Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.

Източник: Engadget

Етикети: Google | Samsung | apple | iPhone | LG | иновации | Huawei | Епъл | Айфон | iPhone 11 | нововъведения

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини