Facebook иска с Libra да бъде още по-полезна

Facebook няма да има достъп до финансовата информация за потребителите на криптовалутата и дигиталния портфейл

Снимка: Pixabay

Ръководителят на проекта на Facebook за собствена криптовалута Libra – Дейвид Маркъс, се очаква днес да се яви пред банковата комисия на Сената. В предварителните си показания, цитирани от CNBC, той поставя очертанията на бизнес модела зад идеята на бъдещите цифрови пари и портфейл на социалната мрежа.

„Не очакваме Calibra (дружеството, управляващи криптовалутата, бел.р.) да печели пари от самото начало“, пише Маркъс. По думите му първата цел на компанията ще е „да създадем полезност и приемственост, давайки възможност на хората по целия свят – особено на тези без банкиране – да участват във финансовата екосистема“.

Ръководителят на проекта изтъква, че Calibra няма да споделя финансова информация с Facebook. В резултат на това няма да тя да бъде използвана за реклами, обясни той.

Очакванията на Facebook по отношение на портфейла Calibra обаче са по-широки. Той ще позволи на много от 90-те милиона малки и средни предприятия, ползващи платформата на социалната мрежа, да работят по-пряко с потребителите ѝ. „Надяваме се това да доведе до повече потребители и фирми, които ползват Facebook”, казва Дейвид Маркъс.

Макар непряко, криптовалутата и дигиталният портфейл ще допринесат за потенциално нарастване на употребата на социалната мрежа, а оттам и за по-големи приходи от реклама за компанията.

Понятието за „полезност“ е постоянно в речника на основателя на Facebook Марк Зукърбърг, който дори е обсебен от тази идея, според бивш служител на компанията. За мнозина социалната мрежа действително има такива функции – тя им служи като адресна книга, календар за събития, услуги за съобщения, фотоалбум. Сега Facebook може да затвърди тази си роля, превръщайки се и в нещо като дигитална банка за някои потребители.

Междувременно все повече тежат въпросите за сигурността на събраните от компанията лични данни и тяхното последващо използване и търгуване. Facebook е един от най-големите играчи на рекламния пазар, привличайки ежегодно милиарди долари приходи.



Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: банка | facebook | криптовалута | дигитален портфейл | Libra | Calibra | Дейвид Маркъс

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини