Новият план на Борисовата не предвижда реклами и сергии

През следващия месец новият ПУП ще мине за обществено обсъждане

Новият подробен устройствен план (ПУП) на Борисовата градина вече е наличен за разглеждане от столичани. В три от районите – „Средец“, „Лозенец“ и „Изгрев“ ще се проведе обществено обсъждане през следващия месец за препоръки към промените в парка.

Планът е изработен от „Ковачев Архитекти“ ООД, начело с арх. Атанас Ковачев, които спечелиха конкурса за създаване на устройствена концепция на ПУП на парка през 2015 г. В него влиза забрана за всякакви рекламни елементи – нито самостоятелно, нито по сгради и съоръжения, сергии, пазарски будки, хазартни игри. Тентите и чадърите трябва да бъдат в неутрални цветове – охра, зелено, бяло и тонове, подходящи за средата. 

ПУП-ът предвижда алеите в Борисовата да бъдат настлани с щуп, резерватната част с трайна настилка, а лесопарковите участъци с водопропусклива настилка.

В очертанията на националния стадион „Васил Левски“ и стадион „Българска армия“ за нови строежи се допуска само „модернизация чрез частично покриване на трибуните с леки подвижни козирки“. Освен това се предвижда и ремонт на стадион „Юнак“, който да се върне до оригиналния му облик.В 

Маймунарника няма да се допуска продажбата на високоалкохолни напитки. В ПУП-а се предвижда възстановяване на плановата композиция от три кръгли дансинга с различен диаметър и отстраняване на всички останали съществуващи преместваеми обекти.

Край езерото „Ариана“  откъм Орлов мост няма да има никакви преместваеми обекти , а причината е, че „те влияят негативно върху цялостния комплекс“. В спортен център ще бъде превърната гара „Пионер“.


Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: план | Борисова градина | реклами | сергии | ПУП | Маймунарника

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини