Приоритет през 2019 г. ще бъде магистралата „Калотина–Сливница“

През тази година се очаква да приключи ремонтът на тръбата в посока София на тунел „Витиня“ на АМ „Хемус“, каза Нанков

Снимка: Economic.bg/Красимир Свраков
Основен приоритет през 2019 г. ще бъде магистралата „Калотина–Сливница“, тъй като само тази отсечка от трансевропейския коридор (от Лондон до Истанбул) не е с магистрални габарити. Това каза зам.-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. Той беше на посещение в Сливница, където участва в дискусия за регионалното развитие.

Избран е изпълнителят за другия участък от магистрала – от Калотина до Драгоман. Очаква се да приключи процедурата за строителен надзор и, ако няма жалби по нея, строителството може да стартира през юни.

Нанков отчете, че са средствата от държавния бюджет, европейските фондове и Механизма за свързване на Европа, които се инвестират за изграждане и ремонт на пътища в Софийска област, са 647 млн. лв. Около 140 млн. лв. от тези пари са за ремонт на мостове, виадукти и тунели по магистралите „Хемус“ и „Тракия“ на територията на областта, които не са ремонтирани повече от 30 години. Съоръженията се рехабилитират поетапно. „До началото на летния сезон ще приключи ремонтът на виадуктите на 13-ти, 15-ти и 20-ти км на АМ „Тракия“ в посока Пловдив. След 15 септември ще се рехабилитират и платната на съоръженията в посока София“, обеща Нанков.

„Имаше жалби по процедурата за избор на строителен надзор за участъка между Драгоман и Сливница с дължина 16.9 км, които са оттеглени. Очаква се строителството му да стартира през май и да завърши за около две години. Стойността на строителните работи на отсечката е 140 млн. лв., като 40 млн. лв. са от Механизма за свързване на Европа“, каза още зам.-министърът.

През тази година се очаква да приключи ремонтът на тръбата в посока София на тунел „Витиня“ на АМ „Хемус“. През месец май се предвижда да завърши рехабилитацията на пътя през Петрохан, като ще се ремонтира и участък в границите на гр. Костинброд. Предстои да стартира рехабилитацията на пътя между Сливница и Брезник, който осигурява връзка между Софийска област и Перник.

Николай Нанков подчерта, че с въвеждане на тол системата за тежкотоварни автомобили от 16 август 2019 г. ще се възстанови справедливостта в пътния сектор чрез принципа „който руши повече, плаща повече“. В момента само 100 млн. лв. от общо 350 млн. лв. годишни приходи от винетки са от тежкотоварни автомобили. Очаква се постъпленията да надхвърлят 1 млрд. лв. годишно, което ще позволи повече инвестиции в доизграждането и поддръжката на пътна инфраструктура.


Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: Николай Нанков | ремонт на пътища | магистрала Калотина

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини