Бизнес нагласите в Япония са най-мрачни от седем години насам

За първи път от три години автомобилните производители са с отрицателна оценка на бизнес климата

Снимка: БТА

Увереността на най-големите японски производители е намаляла за четвърто поредно тримесечие, показва прочуване на централната банка, в което са участвали 10 000 компании. Така бизнес настроенията се сриват до най-ниското си ниво от месец март 2013 г., припомня Reuters.

Причини за мрачните очаквания на компаниите могат да се намерят в търговската война между САЩ и Китай и слабото глобално търсене, което тежи на японската икономика, базирана на износа. Според икономисти, цитирани от RTE, тези фактори възпират активното инвестиране. Главният икономист на Mitsubishi UFJ Morgan Stanley Securities, Хироши Миязаки, смята, че временният спад в производствените операции се дължи и от части на тайфуна Хагибис, засегнал страната през октомври.

Индексът на настроението на производителите се изчислява чрез съпоставка на броя на анкетираните, според които условията са лоши и тези, според които са добри. Към декември индексът е 0. Той е намалял с 5 пункта спрямо три месеца по-рано и с 2 пункта спрямо прогнозната му стойност за декември. В доклада към проучването се казва, че автомобилните производители са дали отрицателна оценка на бизнес климата, което се случва за първи път от три години насам.

Все пак големите фирми планират да увеличат капиталовите си разходи с 6.8% до края на настоящата бизнес година, която приключва през март 2020 г. Това е увеличение с 0.8 пр. пункта спрямо първоначалните прогнози. Увеличението на капиталовите разходи е сред малкото добри новини от проучването, като фирмите продължават да инвестират във високи и автономни технологии.

Икономиката на Япония - третата по големина в света – нарасна с 0.4% през третото тримесечие. През октомври правителството увеличи данъка върху продажбите, но въпреки това търсенето на домакинствата не бе особено афектирано, твърди главният икономист, отговарящ за пазарите на Daiwa Securities Мари Ивашита. Миналата седмица стана ясно, че страната ще стимулира икономиката със 120 млрд. долара. Пакетът има за цел главно да помогне в преодоляването на природните бедствия, които удариха страната.




Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: Япония | бизнес климат | автомобилни производители | бизнес нагласи

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини