До края на март започва ремонтът на жп тунел „Козница“

Модернизирането на съоръжението ще вдигне 4 пъти скоростта на влаковете между Копривщица и Стряма

В края на март 2020 г. ще започнат строителните работи по модернизацията на най-дългия жп тунел в България – „Козница“ (5812 м), научи Economic.bg от експерти в НК „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ). След приключването на ремонта скоростта в жп участъка между Копривщица и Стряма, част от Трета главна жп линия София–Бургас, трябва да се увеличи четири пъти.

Стойността на проекта е 24 млн. лв., а изпълнител - „Инфраструктурно строителство” АД. Дружеството има опит при рехабилитацията на балканския жп участък Радунци-Дъбово, част от Четвърта главна жп линия Русе-Подкова, на междугарието Захарна фабрика-Горна баня, както и на депо Стара Загора и на гара Драгоман.

Договорът за строителство предвижда тотално премахване на амортизираните жп линия и контактна мрежа от тунела, изгребване на съществуващата баластова призма и транспортирането ѝ до депо, изграждане на двойна отводнителна система – канавки и дренажи и полагането на дебела бетонна плоча. Върху нея ще бъде положен нов безнаставов железен път с релси тип UIC 60 - за по-висока товароносимост.

Новата жп линия ще е без баластова призма, за да се избегне замърсяването ѝ от превозите на традиционно големите обеми насипни материали в тунела, които при завихрянето на въздуха я замърсяват и разкалват, което в резултат води до задължително намаляване на скоростта на влаковете. След това ще бъде монтирана нова контактна мрежа и осветление на тунела, каквото никога досега не е имало.

Тунелът „Козница“ е построен в периода 1949-1951 г., а последният му среден ремонт е извършен през 1993-1994 г, съобщиха от НКЖИ.

По време на модернизацията на тунела движението на влаковете в участъка Копривщица-Стряма ще бъде напълно прекъснато, обясниха още от НКЖИ. Това означава преместване трасетата на всички товарни влакове през Пловдив и трансбордиране на пътниците от 12 пътнически и 8 бързи влака на автобуси и обратно за срока на ремонта – 180 дни.

Това означава, че в началото на октомври догодина „Козница“ не бъде напълно обновен.


Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: Козница | жп тунел

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини