Компании за милиарди, които все още не постигат печалба

Те са световноизвестни и милиони ползват услугите и продуктите им

Снимка: Pixabay

В началото на тази година Snapchat надмина бройката от 200 милиона ежедневно активни потребители, което е основен момент за стартъпа. Сега, осем години след основаването си, Snap – компанията, която притежава приложение за споделяне на снимки – се надява да постигне друг важен момент:  да започне да печели пари.

Snap е само една от многото технологични компании на стойност милиарди долари, която никога не е реализирала печалба. Вместо това тези стартиращи компании изливат финансите, събрани от инвеститорите, обратно в растеж, като губят пари ежегодно, разказва Business Insider.

Инвеститорите остават с надеждата, че компаниите един ден ще станат печеливши, което ще им позволи да изкарат пари. Това работи за някои стартиращи компании – Facebook за първи път реализира печалба пет години след основаването си и я увеличи до 6.9 милиарда долара миналата година. Amazon, основана през 1994 г., не реализира печалба до 2001 г. и беше сравнително слаба по този показател доскоро.

Но докато стартъпите често имат за цел да убедят инвеститорите, че са следващият Facebook или Amazon, подобни истории за успех са рядкост и съмнителните пътища към рентабилността могат да ги обрекат. Опитът на WeWork да стане публична през септември се провали, след като инвеститорите не бяха убедени от плана на компанията да обърне траекторията си за харчене на пари.

Независимо от това, инвестиционните данни показват, че банкерите са все по-готови да подкрепят стартиращи компании, които остават непечеливши за дълги периоди от време.

Доклад от Pitchbook, публикуван по-рано тази година, показа, че от 100 стартиращи компании на стойност над 1 милиард долара за успешно завършване на първоначално публично предлагане от 2010 г. насам, 64% са били нерентабилни. Миналата година нерентабилните компании, които станаха публични, се представиха по-добре от печелившите, според Recode.

Ето 9 компании, които се оценяват в милиарди, въпреки че никога не са реализирали печалба. Всички сте ги чували:

1. Snap


Снимка Pixabay

Година на основаване: 2011

Текуща оценка: 21.7 милиарда долара

Нетна загуба през 2018 г.: 1.3 милиарда долара

2. Zillow


Снимка Zillow

Година на основаване: 2004

Текуща оценка: 8.38 милиарда долара

Нетна загуба през 2018 г.: 119.9 милиона долара

3. Square


Снимка Square

Година на основаване: 2009

Текуща оценка: 29.6 милиарда долара

Нетна загуба през 2018 г.: 38.46 милиона долара

4. Uber


Снимка Pixabay

Година на основаване: 2009

Текуща оценка: 50.4 милиарда долара

Нетна загуба през 2018 г.: 1.8 милиарда долара

5. Lyft


Снимка Lyft

Година на основаване: 2012

Текуща оценка: 14.59 милиарда долара

Нетна загуба през 2018 г.: 911 милиона долара

6. Pinterest


Снимка Pixabay

Година на основаване: 2009

Текуща оценка: 10.9 милиарда долара

Нетна загуба през 2018 г.: 63 милиона долара

7. WeWork


Снимка WeWork

Година на основаване: 2010

Текуща оценка: 4.9 милиарда долара

Нетна загуба през 2018 г.: 1.6 милиарда долара

8. Spotify


Снимка Pixabay

Година на основаване: 2006

Текуща оценка: 25.8 милиарда долара

Нетна загуба през 2018 г.: 78 милиона долара

9. Tesla


Снимка Pixabay

Година на основаване: 2003

Текуща оценка: 59.3 милиарда долара

Нетна загуба през 2018 г.: 976 милиона долара



Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: инвестиции | загуба | компании | Square | стартъпи | Uber | Tesla | Lyft | Spotify | Pinterest | WeWork | Snap | Zillow

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини