Лични финанси
268
Проблемите на Renault растат, а продажбите намаляват
Инвеститорите реагираха незабавно на предупрежденията на компанията
7918
~ 2 мин. четене
Renault информира инвеститорите да очакват по-слаби продажби през 2019 г. – предупреждение, което поражда нови опасения за здравето на френския автомобилен производител, който свали от поста втори изпълнителен директор в рамките на по-малко от година.
Производителят заяви, че приходите му вероятно ще се свият с 4%, вместо да останат на същите нива, както бе прогнозирано по-рано. Renault намали и прогнозата си за маржа на печалбата.
Инвеститорите реагираха на предупреждението в петък, като поведоха акциите на Renault с над 14% надолу в Париж.
Reanult хвърли вината за мрачните перспективи върху икономическата среда и регулаторната тежест, изискваща все по-големи разходи. Автопроизводителите бяха засегнати от забавяне на глобалния растеж и отслабващи продажби, особено в Китай. В Европа те бяха притиснати от неволи след удара на новите регулации за вредни емисии на СО2, които оскъпяват производството на коли.
Renault обаче е изправена и пред други предизвикателства. Съюзът на компанията с Nissan и Mitsubishi изпадна в криза миналата година, когато неговият архитект Карлос Гон бе арестуван в Япония и обвинен във финансови нарушения. През юни пък Fiat Chrysler оттегли предложението си за сливане с Renault, като обвини за решението си френската държава, която има 15% дял в автомобилната компания и опита да опита да защити собствените си интереси и работните места.
Миналата седмица Renault свали от пост изпълнителния си директор Тиери Болор, който бе избран по-рано на мястото на Карлос Гон. Това е втора смяна на ръководството за по-малко от година. Болор определи отстраняването му като „преврат“.
Вчета Renault каза, че новият мениджърски екип „преоценява“ средносрочната цел за увеличаван на годишните доходи до над 70 млрд. евро в рамките на шестгодишния план на компанията, обявен през октомври 2017 г.
Компанията предостави на инвеститорите и предварителен преглед на резултатите за третото тримесечие на 2019 г. От доклада става ясно, че приходите ще са 11.3 млрд. евро, което по-малко от 11.5 млрд. евро, регистрирани през същия период на миналата година.
Пълният отчет на компанията ще бъде публикуван по план на 25 октомври.