В очакване на „Рибарят и златната рибка”

Наесен наградите „Мистър и Мисис Икономика” ще отидат при онези, които устояха на всички изпитания и станаха по-силни

Снимка: Икономика/Красимир Свраков

Пилците се броят наесен – гласи народната мъдрост. Така ще е и с фирмите, като следствие от пандемията. Гъвкавите винаги намират начин. Онези, които нямат куража да се преборят с трудностите – ще имат причина да свият платната. Тази година светът и ние преживяваме трансформация. И онези, които изпитанията са ги направили по-силни, ги чакат наградите „Мистър и Мисис Икономика”, придружени от статуетката „Рибаря и златната рибка”. Връчваме ги отново заедно с КРИБ.

Когато наградата се дава лесно, то ръцете още не са укрепнали толкова, че да я удържат; а силата се появява само в резултат на усилен труд и след множество победи, уверява английската писателка Елинор Хибърт. Затова и статуетката, с която вече 30 години отличаваме най-успешните в бизнеса, е толкова тежка. А 2020 г. се очертава като една от най-трудните и повратни години в историята на конкурса. И именно вечерта на наградите, когато конкурсът „Мистър и Мисис Икономика” става на 30, може да е най-приятният момент в нея, стига пандемията да е била само пролетен кошмар.

„Рибарят и златната рибка” е приказка с поука: Когато късметът ти се усмихне, не бъди алчен, за да не загубиш всичко. Наградите и тяхната история са също приказка с поука.

Данчо Данчев, главен изпълнителен директор и председател на УС на "Дженерали Застраховане" АД:

Конкурсът помага бизнесът да си свери часовника

Данчо Данчев е носител на приза „Мистър Икономика 2011” за цялостен принос в развитието на търговията и услугите. Той е човек, чието професионално развитие е изцяло посветено на застраховането. В този бизнес е от 25 години, 22 от които на ръководни постове. Влязъл в застраховането някак случайно и останал в него. 

Минал е през изпитания

трудности и предизвикателства. През 2002 г. работи в ДЗИ, но държавата решава да продаде компанията. Тогава той с още 80-100 души от ДЗИ създава застрахователно дружество „Виктория”. „Бяха златни години, в които имахме възможност да изградим образцов механизъм на работа, който помогна компанията да стане успешна. Това е най-щастливото време в професионалната ми кариера”, спомня си Данчо Данчев.

Фактор в бързото му професионално израстване е щастливият низ от случайности. Но не само. Вярвал, че всичко може да стане по най-добрия начин, нямал задръжките на опита и нещата се получили. Моралът и стабилните основи, които имал, също били от значение: „Особено в началните години на кариерата съм

устоял на много изкушения

Летейки в облаците, бях здраво стъпил на земята. Докато нямах опит, интуицията ми беше добър съветник. Работех много”.

Ролята на бранда в застраховането е огромна, казва той. Затова и 5 години, след създаването на „Виктория”, бил убеден, че им трябва партньор, който да е като ракета носител. Подават си ръка с „Дженерали”, а през 2013 г. централата решава да стане собственик на всички дружества, с които си партнира. Така „Виктория” и „Дженерали България” стават едно цяло.

Застраховането в България по думите на Данчев е сложен бизнес, доминиран от автомобилното застраховане, насадено у хората през втората половина на 90-те години. И той е удивен, как вече над 20 години нагласата не се променя и колата е по-ценна от всичко.

Дигиталната трансформация

е неизбежна в този бранш и особено сега тя ще се ускори.

Главният изпълнителен директор на "Дженерали Застраховане" продължава да не отстъпва от  моралните ценности, в които вярва. Те правят човека човек, казва той. По повод 30-годишният юбилей на конкурса „Мистър и Мисис Икономика” носителят на това престижно отличие заявява:

„Приемете моите най-искрени поздравления по повод този юбилей! В дните, в които живеем, е важно да имаме точен фокус и ясен поглед за бързо променящата се ситуация. Смятам, че сп. „Икономика” и конкурсът „Мистър и Мисис Икономика“ са изключително полезни и важни за „сверяване на часовника“ на бизнеса в България“.




Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Повече четете в бр. 97 на сп. "Икономика"


Етикети: Мистър и Мисис Икономика | Данчо Данчев