Търговските вериги са готови да работят със земеделските производители

АЗПБ апелира за равнопоставеност на условията към българската стока и тази, която се реализира чрез вътрешнообщностни доставки, както и при внос от съседните страни извън Европейския съюз

Търговските вериги са отворени за работа с българските земеделски производители, но до конструктивни решения за съвместна дейност може да се стигне, когато се отговори на съответните изисквания. Това каза зам.-председателят на Асоциацията на земеделските производители в България /АЗПБ/ Цветан Цеков след проведените вчера работни срещи с представители на две от търговските вериги. Разговорите между браншовите организации на производители на плодове и зеленчуци и търговците бяха организирани от Министерството на земеделието и храните по инициатива на ресорния зам.-министър Явор Гечев.

Цветан Цеков припомни, че АЗПБ от години апелира за равнопоставеност на условията към българската стока и тази, която се реализира чрез вътрешнообщностни доставки, както и при внос от съседните страни извън Европейския съюз. Цветан Цеков изтъкна като факт, който пречи на бизнес отношенията между производителите и търговците намесата на "фирми-фантоми", които предлагат и продават плодове и зеленчуци на веригите и подчерта, че прецизирането на начина на работа с подобен тип рискови търговци ще намали реализацията на контрабандния внос и така ще се противодейства на сивия сектор в бранша.

На срещата бяха поставени и въпроси, свързани с унифициране на изискванията за качество на продуктите, доставени за веригите от страна на български производители и такива от другите европейски държави. Коментирани бяха и сроковете и начина на заплащане на реализираната в търговските вериги продукция, както и наличието на маркетингови такси, които българските производители се налага да поемат при работата си с мултинационалните търговски оператори.

Представителите на бранша, веригите и министерството се обединиха около мнението, че инициативата за такъв тип срещи е конструктивна за реализацията на повече български плодове и зеленчуци. Зам.-министър Гечев заяви, че предстоят срещи и с други търговски вериги и пое ангажимент заедно с браншовите организации да се изработи стратегия за реклама на българската продукция.




Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: търговски вериги | земеделски производители

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини