КЗП спряла над 220 лоши търговски практики от началото на 2016 г.

Най-честите нарушения са в областта на телекомуникациите

14:43 27.11.2016

През първите 10 месеца на 2016 г. Комисията за защита на потребителите (КЗП) е извършила над 31 хил. проверки, при които са съставени 2685 акта за нарушения, установени са над 220 нелоялни търговски практики, а 123 туристически обекта са били временно затворени. Данните изнесе председателят на КЗП Димитър Маргаритов, съобщиха от пресслужбата на регулатора.

Наложени са 105 забрани за продажба на опасни стоки, спрени са 3 вида услуги. По-голямата част от опасните стоки са облекла и обувки за деца или продукти, които представляват риск за тях.

През периода в КЗП са постъпили близо 18 хил. писмени жалби и сигнали и още над 9000 обаждания на Националния телефон на потребителя, предимно за консултации.

Институцията е сезирана най-често във връзка с казуси в сферата на телекомуникациите, обществените услуги, покупки на черна и бяла техника, облекла и обувки. Най-малко са жалбите за туристически и финансови услуги.

В сферата на услугите най-честите нарушения са при телекомуникационните оператори. Освен вече познатия трик – спиране на услугата по коректно обслужван договор заради задължения по друг, комисията е забранила и заблуждаваща интерактивна карта на сайта на телеком за покритието на мрежата му.

Забранено е и на банка да представя на клиентите си невярна информация за таксите си за превод на парични суми.

При промоции потребителите най-често са привличани с анонси за отстъпки, но продуктите в акция или са липсвали в обектите, или са таксувани на редовните им цени. Нелоялни практики са констатирани и във връзка с провеждането на игри с награди.




Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: услуги | търговци | потребители | Комета | търсачка | детективи

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини