Поддръжката на телефон 112 спира, но спешна помощ ще приема заявки
Министерството на здравеопазването обеща да няма сътресения до подписването на новия договор
~ 2 мин.
При евентуално спиране на поддръжката на спешния телефон 112, няма да има забавяне на линейки и проблеми в оперативните медицински дейности на екипите. Това каза зам.-министърът на здравеопазването Мирослав Ненков на пресконференция днес. Причината е, че вече има изградена паралелна свързаност между Центъра за спешна медицинска помощ (ЦСМП) и спешния телефон.
Повод за пресконференцията е писмо от фирмата-изпълнител на услугата по осигуряване на комуникационна свързаност и поддръжка на информационно-комуникационните системи на спешната помощ, В него се казва, че фирмата ще пристъпи към поетапно спиране на дейностите, считано от 14 август. Договорът с въпросната фирма е изтекъл на 22 юли 2017 г., а министерството на здравеопазването е пристъпило към единствената законова процедура – обявяване на нова обществена поръчка по реда на Закона за обществените поръчки.
Два месеца ще текат процедурите по обявената вече от здравно министерство обществена поръчка за поддръжка на информационно-комуникационната система, съобщиха от ведомството. От там се похвалиха, че стойността е с 1 млн. лв. по-ниска от досегашната, а в условията е заложено фирмата – контрагент да снабди с мобилни паник-бутон и всеки от екипите на спешната помощ.
„Има изградена и функционираща паралелна система за свързаност между екипите, ЦСМП и телефон 112, което гарантира, че няма да има забавяне на линейки, проблеми при предаването на адреси или какъвто и да било риск за здравето и живота на пациентите“, посочи зам.-министърът. Той допълни, че във всички ЦСМП са налични и функционират архивиращи системи за приети и отработени сигнали. „Категоричен съм, че сътресения няма да има – на практика до подписването на нов договор ще върнем стария режим, по който екипите са работили преди 2009 г.
Най-страшното, което може да се случи, обясни още д-р Ненков, е временно адресите да бъдат писани на ръка. Това по никакъв начин не може да забави пристигането на екипите до адрес, категорични са директорите на всички центрове за спешна помощ в страната, с които Ненков се срещна по-рано днес.
Повод за пресконференцията е писмо от фирмата-изпълнител на услугата по осигуряване на комуникационна свързаност и поддръжка на информационно-комуникационните системи на спешната помощ, В него се казва, че фирмата ще пристъпи към поетапно спиране на дейностите, считано от 14 август. Договорът с въпросната фирма е изтекъл на 22 юли 2017 г., а министерството на здравеопазването е пристъпило към единствената законова процедура – обявяване на нова обществена поръчка по реда на Закона за обществените поръчки.
Два месеца ще текат процедурите по обявената вече от здравно министерство обществена поръчка за поддръжка на информационно-комуникационната система, съобщиха от ведомството. От там се похвалиха, че стойността е с 1 млн. лв. по-ниска от досегашната, а в условията е заложено фирмата – контрагент да снабди с мобилни паник-бутон и всеки от екипите на спешната помощ.
„Има изградена и функционираща паралелна система за свързаност между екипите, ЦСМП и телефон 112, което гарантира, че няма да има забавяне на линейки, проблеми при предаването на адреси или какъвто и да било риск за здравето и живота на пациентите“, посочи зам.-министърът. Той допълни, че във всички ЦСМП са налични и функционират архивиращи системи за приети и отработени сигнали. „Категоричен съм, че сътресения няма да има – на практика до подписването на нов договор ще върнем стария режим, по който екипите са работили преди 2009 г.
Най-страшното, което може да се случи, обясни още д-р Ненков, е временно адресите да бъдат писани на ръка. Това по никакъв начин не може да забави пристигането на екипите до адрес, категорични са директорите на всички центрове за спешна помощ в страната, с които Ненков се срещна по-рано днес.