Деян Благоев, Мениджър „Бизнес развитие“ в Bulbera

Целта ни е да вкараме здравеопазването в 21-ви век

Bulbera разработва медицинския софтуер SIMO, целящ да оптимизира работата на медиците у нас и по света

Снимка: Личен архив
Деян Благоев е мениджър "Бизнес развитие" в българската софтуерната компания Bulbera. Организацията успява да съвместни работата си за някои от големите имена в световния IT бранш като Nokia с разработването на собствени иновативни решения. Именно за един от тези проекти - професионалния здравен софтуер SIMO, разговаряме с Деян Благоев. Повече за амбициите на компанията да промени здравеопазването чрез него може да прочетете в редовете по-долу. 

– Разкажете повече за медицинския софтуер SIMO, върху който работите Вие и Вашият екип?

– SIMO е професионален медицински софтуер, който ще даде шанс на лекарите да се концентрират върху пациентите, а не да се занимават с бюрокрация. Той позволява на медиците да управляват лесно кабинета и графика си, като им дава и достъп до пълното досие на техните пациенти. В полза е и на хората, които например ще имат възможността да си записват часове при своя лекар онлайн през мобилния си телефон. SIMO спестява време и на двете страни и на практика помага на докторите да оптимизират медицинската си дейност. 

– Каква е целта на този здравен софтуер? 

– Цел номер едно е да се намали административната тежест върху лекарите и така да се освободи повече време за прегледи и лечение на пациенти. Цел номер две е да се повишат приходите на медиците, като се оптимизират екипите, управляват се по-добре часовете и се напомня на пациентите, че имат записано посещение, за да не го пропуснат. Цел номер три е да се спасят ресурсите на планетата – изчислено е например, че за хартията, използвана от един доктор за една календарна година, се отсича поне едно дърво, а в България има повече от 29 000 лекари (по данни на НСИ).

– Надявате ли да постигнете по-мащабна промяна? 

– Целта ни е да вкараме здравеопазването в 21-и век. Недопустимо е частни, а и не само, клиники да водят графика си на тефтери и за всяко посещение пациентите да преснимат всичките си изследвания. Българската икономика губи около 3 млн. работни часа годишно заради чакане пред лекарски/зъболекарски кабинет. Искаме чрез правилните технологии да намалим тази цифра и да оптимизираме процеса.

– Отворени ли са българските лечебни заведения за подобна иновация?

– Много. В момента най-възприемчиви са частните лечебни заведения, тъй като те мислят няколко стъпки напред. Подготвяме модули за връзка със Здравната каса, за да може законово всичко да е наред с държавните учреждения. За момента сме се насочили към малките и средни кабинети с по десетина лекари. 

– На какъв етап сте сега? 

– Вече две години подготвяме приложението съвместно с лекари, с които досега сме комуникирали, за да разберем от какво имат нужда и какви са проблемите им. Интересно е, че различните видове лекари имат различни изисквания според спецификата на дейността им. За някои приоритет е автоматичното записване на часове, за други изследванията да влизат лесно в системата и т.н. Всеки има нещо, което му е проблем и ние сме съчетали подадената информация, така че да удовлетворим всички максимално. Софтуерът позволява на лекарите да ползват онези модули, от които имат нужда. 

– Кога планирате SIMO да заработи ефективно?

– Предвиждаме в последната четвъртина на тази година да пуснем вече работеща версия. Така че до края на 2018 г. SIMO ще може да се тества и да се работи с него. А в началото на 2019 г. очакваме да функционират абсолютно всички модули и опции.

– Как финансирате проекта си? 

– Интересното е, че приложението го продаваме на зелено и вече имаме доста предплащания. Това ни позволява да не сме зависими финансово и да можем да работим спокойно по усъвършенстването му. Иначе средства си осигуряваме и като подизпълнители за други компании, за които разработваме софтуерни решения. Чрез тази дейност всъщност имаме възможност да правим и собствените си проекти. 

– От кои места в страната вече сте получили заявки за SIMO?

– Основно от Варна, Бургас, Пловдив и София, но има такива и в някои по-малки градове.

– Планирате ли да предлагате SIMO и в чужбина? Ако да, къде и каква предварителна работа по синхронизацията му към тамошните здравни системи ще е необходима? 

– Работим с партньори в няколко страни, които ни консултират какво е необходимо, за да сме в синхрон с местните здравни системи. Но в повечето държави можем да стартираме продукта с основните му функции за управление на пациентите без да е необходимо да сме свързани с местната каса. Това може да стане на втори етап, където има изявен интерес. Засега сме се насочили към държавите от ЕС, както и съседните на България, където проблемите са сходни като тукашните.

– Какви други собствени проекти разработвате?

– Голяма популярност придоби приложението ни за родителски контрол Protect Your Kid. То се инсталира на телефона на детето, като дава възможност на родителя да заложи кои приложения то може да посещава, колко време да си играе, кога да му се изключи телефонът, в кои сайтове да влиза и в кои не. Има и GPS проследимост. Приложението е широко приложимо и вече се използва на места по целия свят, като го има преведено дори и на японски. 



Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: здравеопазване | лекари | бюрокрация | пациенти | оптимизация | Bulbera | SIMO | медицински софтуер

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ