40% спад в продажбите на дрехи и обувки
Тенденцията се наблюдава вече четвърта година
Между 20 и 40 процента е спадът в продажбите на дребно в магазините за дрехи и обувки у нас спрямо година по-рано. Това заяви Васил Райчев, член на УС на Българската ритейл асоциация пред България он Ер.
По думите му това е доста застрашителен спад, тъй като тенденцията се наблюдава вече четвърта година.
Според него проблемът идва от там, че потреблението е много ниско и търговците не могат да си продадат стоката и поради напрегнатата кризисна обстановка се появява несигурност, която се отразява на покупателната способност, включително и на хранителни стоки.
Най-големи са загубите за магазините, при които се появи силна конкуренция от западни вериги, които смазват българския производител, каза Райчев. Това са облеклата, обувките, аксесоарите, където на българския пазар влизат много добре организирани групи компании, подготвени с относително ниски цени.
Конкуренция на магазините са и онлайн сайтовете за пазаруване, при които инвестицията за започване на бизнес е в пъти по-ниска.
По думите на Райчев първоначалното вложение за изграждане на магазин от нулата е минимум 500 евро на квадратен метър без да се включва стоката, която ще се продава. При стартирането на един онлайн магазин ще бъдат достатъчни и 5 000 лева.