70 млн. лв. са COVID загубите на столичния градски транспорт

КНСБ е готова да протестира, ако не бъдат предвидени средства за обществения транспорт и железопътната инфраструктура

70 млн. лв. са COVID загубите на столичния градски транспорт

Снимка: Красимир Свраков

1160 ~ 2 мин. четене
Economic.bg Автор: Economic.bg

Заради пандемията и намаления пътникопоток Столичният градски транспорт търпи огромни загуби. Според кмета на София Йорданка Фандъкова става въпрос за 70 млн. лв. Ситуацията не е по-различни и в останалите градове. Там загубите са 10-12 млн. лв. Именно заради това КНСБ изиска гаранции, че в държавния бюджет за следващата година ще има достатъчно средства за развитие на обществения транспорт и на железопътната инфраструктура.

Заради недостатъчното финансиране от страна на държавата синдикалната организация е готова да излезе на протест, съобщава БНР.

Кметът на столицата подчерта, че е имало значително намаляване на пътниците миналата година, което продължава и през тази. Столична община обаче няма намерение да редуцира превозните средства и да увеличава интервалите за движение. Така цели да осигури и повече разстояние между пътуващите в градския транспорт, което би трябвало да намали приходите и трупане на загуби.

Затова ние настояхме и се обърнахме и към държавата при актуализацията на бюджета да бъдат заложени средства, с които да бъдат подпомогнати общините, за да компенсират тези огромни загуби, които не са по вина на общините или управлението“, коментира Фандъкова.

И все пак, предвидените 40 млн. лв. в актуализацията на бюджета няма да бъдат достатъчни, за да се компенсират загубите, смята Фандъкова. Те са адресирани само към автобусния транспорт и всички оператори в страната, а за електротранспорта няма предвидено нищо.

Надявам се министърът на транспорта да намери начин да разпредели тези средства, като отчете, че най-много хора използват градския транспорт в столицата“, заяви кмета на София.

Президентът на КНСБ Пламен Димитров изрази съмнения, че предвидени средства за електротранспорт няма, защото няма частни фирми.

Искаме този въпрос да стане основен при обсъждането на бюджета за другата година. Не говорим само за компенсиране на загуби, но и за инвестиции“, коментира Димитров.

Той заяви, че огорчението е голямо от факта, че депутатите в 46-ия парламент не са подсигурили финансиране за обществения транспорт. Димитров коментира гласуването на актуализацията на бюджета като „популистко наддаване“.

Председателят на съюза на транспортните синдикати в България Екатерина Йорданова определи заетите в градския транспорт като герои, които са успели да реорганизират работата си в условията на пандемия, така че да осигурят безопасността на гражданите.

Подкрепи Economic.bg