80 млн. лв. от европейските програми са отишли в медии
Министерски съвет публикува пълния списък на договорите от 2007 г. насам
Близо 80 млн. лв. е стойността на договорите, сключени досега с медии, във връзка реализирането и популяризирането на проекти, финансирани с пари от Европейския съюз (ЕС) през програмния период 2007 - 2013 г. Това става ясно от публикувания от Министерски съвет списък на всички контракти по осемте оперативни програми.
Обявяването на информацията е част от „ангажимента на правителството за пълна прозрачност при разпределянето на средствата за „информация и публичност” по проекти, финансиране със средства от ЕС”, заявяват от институцията. Пресслужбата подчертава, че това е трето подобно публикуване на данни за последната една година, а преди това не е имало никаква публичност за тези взаимоотношения.
От началото на 2007 г. до 30 май 2013 г. са сключени договори с медийни компании за 67,6 млн. лв., а от началото на юни 2013 г. до 30 юни 2014г., стойността на подписаните контракти е приблизително 7,4 млн. лв.
За целия период, „шампион” е Програмата за развитие на селските райони, във връзка, с която към бранша са насочени близо 34,5 млн. лв. (33,3 млн. до средата на 2013 г.). Следват Оперативна програма Околна среда с 12,5 млн. лв., ОП Развитие на човешките ресурси – 11 млн. лв. ОП Регионално развитие – 7,2 млн. лв.,ОП Техническа помощ - 3 млн., ОП Развитие на конкурентоспособността на българската икономика – 2,5 млн. лв. и ОП Административен капацитет – 2,3 млн. лв.
Най-крупните договори са сключвани преди юни 2013 г., а девет от тях са за над 1 млн. лв. Първенци са „Международни прояви” ООД, Консорциум „БИК-Калини” и обединение „Маг адвартайзинг” ООД – „Алфа Промо Тийм” ЕООД, които заедно са спечелили договор за „Организация на информационни и публични събития за ОПОС”, на стойност 1,984 млн. лв. с ДДС. Обединение „Логистика и събития – ЛС”, пък са сключили договор за 1,8 млн. лв. за „логистика за провеждане на събития по изпълнение на дейности по ОП развитие на човешките ресурси”.
Контактът с най-голяма стойност през последната една година е с Призма ООД (480 хил. лв.) за изработка на рекламни материали за ОП Транспорт.
Пълният списък на всички договори и медийни партньори, от 2007г. насам, можете да откриете тук.