Договорите на хипермаркетите - в интернет

За това настоява депутатът от БСП Корнелия Нинова

Снимка: БГНЕС

3590 ~ 2 мин. четене

Настояваме общите условия по договорите на търговските вериги да бъдат качени в интернет. Това каза депутатът от левицата и член на парламентарната икономическа комисия Корнелия Нинова пред bTV.

Тя обяви, че вече се е запознала с договорите и възнамерява да ги оповести, дори и търговците да я съдят, от което не я е страх.

"Търговските вериги смятат, че общите условия по договорите са търговска тайнa. Вече няма да е така. Веригите не публикуват търговските отчети, а плащат глоби. Общите условия ще се публикуват в интернет, за да се виждат", обяви Нинова и допълни, че финансовите отчети също трябва да са публични.

Депутатът е на мнение, че в отношенията търговец – производител веригите са силната страна и има около 22 вида такси, които призводителите са длъжни да плащат.

"Продаваш олио на търговска верига за 3 лв., тя не ти плаща 3 лв., а ти начислява такси за 2 лв. и ти плаща 1 лв., което е под себестойността на продукта", обясни Нинова.

Според нея споразуменията между веригите и производителите са на базата "ако не ви харесва, идете другаде". Според сегашните договорки един български производител е длъжен да предлага на веригата всичко, което произвежда. Длъжен е също да продава продукцията си на цена, не по-ниска от тази, договорена с веригата.

"При неспазване на клаузите или закъснение на дадена доставка се плащат неустойки от порядъка на няколко хиляди лева. Каква свобода на пазара е това?!", коментира Нинова.

Според готвения от левицата закон, КЗК ще определя кои фирми имат значително присъствие на пазара и ще ги следи по определен ред.

"Няма да гоним инвеститори, но ще работят по правила. Българският производител е не по-малко важен от европейския", заяви Нинова.

Подкрепи Economic.bg