Facebook нехае, че рекламодатели плащат за нищо
Според информация на BBC компаниите получават "лайкове" от фалшиви акаунти
Фалшиви акаунти регистрирани в държави като Египет и Филипините заливат Facebook, но социалната мрежа не смята за проблем рекламодателите да плащат за фалшиви "лайкове", пише BBC. Компанията не отрича, че 5%-6% от общо 900 млн. акаунта са фалшиви, но според тях това не е не е голям проблем.
BBC дава конкретен пример, който доказва, че рекламодателите, които си плащат за кампании във Facebook, почти нямат реални "лайкове".
Примерът е с маркетинг консултанта по социални мрежи Майкъл Тинмаут, който води рекламни кампании на редица фирми във Facebook. Компаниите са предимно малки и бизнесът им е свързан с предлагането на луксозни стоки. Когато обаче проверил от къде идват кликовете, той установил, че те са основно от Египет и Филипините.
Един от клиентите му отказал да плати за рекламата, тъй като реално техните стоки не били показвани на реални хора. Веднага след това Тинмаут се обърнал към Facebook, за да разследва съмнителните профили. Също така той решил да създаде профил на несъществуваща компания - Virtual Bagel и установил, че отново събраните "лайкове" били от фалшифи акаунти.
"Не виждаме доказателство за значителен проблем", коментира говорителят на социалната мрежа за BBC. "Всички тези компании имат достъп до анализите за посещенията във Facebook, което им позволява да следят идентичността на хората, които са харесали техните страници. Досега това не е маркирано като проблем", добавя той.