Facebook спира платените публикации
Sponsored Stories ще изчезнат от мрежата от 9 април тази година
Facebook обяви, че прекратява публикуването на платените публикации (Sponsored Stories), заради нееднозначното им приемане от аудиторията. Още преди половин година социалната мрежа обмисляше предприемането на тази стъпка, пише technews.
Предвижда се този тип реклама да изчезне от Facebook от 9 април тази година. Sponsored Stories предизвикаха много критики сред потребителите и са сред най-противоречивите реклами, които компанията е създавала. Огромното недоволство идва от факта, че Facebook взима информация от потребителските профили, например лайкове, които мрежата позволява на рекламодателите да ги продават на приятели на потребителите без тяхното разрешение.
През 2011 г. компанията се сблъска с негодуванието на потребителите заради платените публикации. Много потребители се обединиха и поискаха компенсации от социалната мрежа. През август 2013 г. Facebook постигна споразумение с потребителите, което й костваше 20 млн. долара. Освен това подобни критики и обвинения влошават репутацията на компания.