Франчайзът расте с 16%
В България 92 компании разполагат с работещи франчайз вериги, а обектите им са 3368 броя
Обектите във франчайз веригите в България са към май са 3368, което представлява 16% ръст спрямо последните данни. Това показва изследване на франчайзинг пазара в България, проведено от Franchising.bg между февруари и май 2012 г. Към настоящия момент 92 компании разполагат с работещи франчайз вериги, показва още проучването.
Въпреки навлизането на световни франчайзодатели, 56% от всички предлагани франчайз бизнес възможности са от българските компании. Българските франчайзодатели започват да предлагат франчайз средно след 5.73 години от основаването си. Единици са компаниите развили франчайз бизнес система след 10-ата година, се посочва в анализа.
Като основни причини за закупуване на франчайз са посочени предлагането на силна и позната марка, от една страна, и утвърден бизнес модел предоставящ ноу-хау и добри практики, от друга. "Важен аспект е постоянната подкрепа от страна на франчайзодателя, който в много случаи се ангажира с обучения във воденето на документация, избор на локация, маркетингова и рекламна подкрепа и други", се казва в доклада.
Резултатите са сходни с предишното изследване. 55% от запитаните отговарят, че са закупили франчайз поради силната марка, 62% желаят да бъдат част от национална верига, 75% реално закупуват готово ноу-хау за стартиране на бизнес. Анкетираните са посочвали по два от възможните отговори.