Google и Facebook в цифри
Двете компании от Силиконовата долина винаги са били сериозни конкуренти, но като че ли сега двубоят между тях ще стане още по-безмилостен
Facebook е най-горещата интернет компания, която се появи на пазара на акции, след като и Google стана публична през 2004 година. Двете компании от Силиконовата долина винаги са били сериозни конкуренти, но като че ли сега двубоят между тях ще стане още по-безмилостен.
Конкуренцията обаче понякога е трудно да се определи с обичайните словесни изразни средства, и според специалистите, понякога е много по-лесно да се приведат данни от статистиката, с които да се покаже размера на единоборството за превес на пазара, пише digital.bg.
Ето как изглежда конкуренцията между двата съперника в цифри, въз основа на последни данни:
Годишни приходи:
Google – $ 38 милиарда;
Facebook – $ 3,7 милиарда.
Приходи от реклама:
Google – $ 36,5 милиарда;
Facebook – $ 3,2 милиарда.
Годишен нетен доход:
Google – $ 9,7 милиарда;
Facebook – $ 668 милиона.
Брой потребители на социални мрежи:
Facebook – повече от 900 милиона;
Google – повече от 170 милиона.
Брой служители към 31 март:
Google – 33100;
Facebook – 3500.
Главен изпълнителен директор:
Google – съ-основател Лари Пейдж,
Facebook – съ-основател Марк Зукерберг.
Брой акции:
Google – $ 1,67 милиарда;
Facebook – $ 16 милиарда.
Цена на една акция:
Google – $ 85;
Facebook – $ 38.
Пазарна оценка при дебюта:
Google – $ 24,6 милиарда;
Facebook – $ 104 милиарда.
Дата на дебют на фондовия пазар:
Google – 19 август 2004 година;
Facebook – 18 май 2012 година.
Текущата пазарна стойност:
Google – $ 203 милиарда долара;
Facebook – $ 104 милиарда.