Google и Facebook в цифри

Двете компании от Силиконовата долина винаги са били сериозни конкуренти, но като че ли сега двубоят между тях ще стане още по-безмилостен

6840 ~ 2 мин. четене

Facebook е най-горещата интернет компания, която се появи на пазара на акции, след като и Google стана публична през 2004 година. Двете компании от Силиконовата долина винаги са били сериозни конкуренти, но като че ли сега двубоят между тях ще стане още по-безмилостен.

Конкуренцията обаче понякога е трудно да се определи с обичайните словесни изразни средства, и според специалистите, понякога е много по-лесно да се приведат данни от статистиката, с които да се покаже размера на единоборството за превес на пазара, пише digital.bg.

Ето как изглежда конкуренцията между двата съперника в цифри, въз основа на последни данни:

Годишни приходи:

Google – $ 38 милиарда;

Facebook – $ 3,7 милиарда.


Приходи от реклама:

Google – $ 36,5 милиарда;

Facebook – $ 3,2 милиарда.


Годишен нетен доход:

Google – $ 9,7 милиарда;

Facebook – $ 668 милиона.


Брой потребители на социални мрежи:

Facebook – повече от 900 милиона;

Google – повече от 170 милиона.


Брой служители към 31 март:

Google – 33100;

Facebook – 3500.

 

Главен изпълнителен директор:

Google – съ-основател Лари Пейдж,

Facebook – съ-основател Марк Зукерберг.

 

Брой акции:

Google –  $ 1,67 милиарда;

Facebook – $ 16 милиарда.

 

Цена на една акция:

Google – $ 85;

Facebook – $ 38.

 

Пазарна оценка при дебюта:

Google – $ 24,6 милиарда;

Facebook – $ 104 милиарда.


Дата на дебют на фондовия пазар:

Google – 19 август 2004 година;

Facebook – 18 май 2012 година.

 

Текущата пазарна стойност:

Google – $ 203 милиарда долара;

Facebook – $ 104 милиарда.  

Подкрепи Economic.bg