Износът на българско вино е нараснал с 5%
Родното производство е предпочитано заради конкурентната си цена и нелошо качество
За първите шест месеца на 2013 г. България е изнесла 8 млн. тона вино, което е с 5% повече спрямо същия период на 2012 г., предаде Bulgaria On Air. Очакванията са, че и в края на тази година щр има ръст на износа.
Българското вино става все по-предпочитано на външните пазари не само заради по-евтината му цена в сравнение с качествените френски и италиански вина, но и заради доброто му качество. От 60 млн. литра, изнесени миналата година, най-голям пазарен дял имат Русия, Румъния, Полша, Чехия, Китай и Виетнам.
"През последните няколко години от внос на българско вино на руските пазари нямаме рекламация. Преди четири-пет години имахме доста проблеми, свързани с българските вина, които се търгуваха на руския пазар. Тази тенденция обаче приключи", коментира Красимир Коев, изпълнителен директор от Агенцията по лозата и виното.
Целта е да се разширят световните пазари за българското вино и от бранша се възползват от европейските субсидии, за да рекламират родната продукция. Близо осем милиона евро са средствата за реклама зад граница. Страните, в които се излъчват наши рекламни клипове са САЩ, Швейцария, Сингапур, Япония, Виетнам и Китай.
Впечатленията са, че българското вино се приема добре, така че успява както да отстоява старите си територии, така и да извоюва нови.
"Главните ни конкуренти от европейските страни са Франция, Италия, Испания, Унгария. Южноамериканските вина от Чили, Аржентина, включително и от Нова Зеландия, трябва да присъстват на европейския пазар, за да бъдат коректив на винопроизводството на Стария континент", категоричен е Коев.