Каролин Еверсън има тежката задача да спаси Facebook
Тя работи с големите марки, за да им помогне да разберат, как рекламите през мрежата могат да се отплатят и по този начин да ги накара да влагат повече пари в социалната платформа
След като се присъедини към Facebook като вицепрезидент на маркетинг отдела през миналата година, Каролин Еверсън постави пред себе си мисията да спечели скептичните рекламни мениджъри, които се оплакват, че разходите за социалната мрежа не се отплащат.
В момента много компании използват сайта за насърчаване на марката си чрез собствени Facebook страници, но повечето от тях не плащат почти нищо, за да го правят. Сега социалната мрежа започва да насърчава клиентите си за повече платени реклами, но е неясно дали подобен ход води до повече покупки.
Каролин Еверсън е връзката на Facebook с Медисън Авеню. Тя работи с големите марки, за да им помогне да разберат, как рекламите през мрежата могат да се отплатят.
През октомври миналата година Еверсън създаде "Клиентски Съвет", който събра висши мениджъри по рекламата от 13 големи търговски марки и рекламни агенции. Целта: да се учат един от друг, как Facebook може се справи по-добре и да допринесе на всички.
Първата среща се състоя в таванско помещение на офиса на Facebook на Медисън авеню. Участниците включват и маркетинг гиганти като Кейт Уийд от Unilever, Стивън Куин от Wal-Mart и Уенди Кларк от Coca-Cola. Основната тема на дебата: Ако подобни компании се ангажират да харчат големи пари във Facebook, как биха могли да бъдат сигурни, че ще има възвращаемост на инвестициите?
Facebook генерира 85% от общата стойност от 3,7 млрд. долара приходи през 2011 г. именно от глобалните онлайн продажби на реклами. Миналия месец, компанията отчете, че рекламните приходи за второто тримесечие са нараснали с 14% спрямо предходното тримесечие и 28% от преди година. Тези темпове на растеж отчитат значително забавяне през последните две години и въпреки, че са положителни цифри поставят сериозни въпроси пред Зукърбърг.
Главният финансов директор на социалния гигант Дейвид Еберсман обяснява, че рекламните импресии, или броя на хората, които виждат една реклама се качва по-бавно от броя на новите потребители, тъй като все повече хора достигат до Facebook през мобилни устройства, където компанията все още има само ограничена форма на реклама.
Някои рекламодатели са отдръпнаха от рекламите си във Facebook, защото имат сериозен проблем с измерването на това, дали рекламата там води до продажби. През май, General Motors намали с 10 млн. долара рекламата си там.
Сега задачата да се справи с този проблем се пада именно на Каролин Еверсън.
Световните компании обаче остават скептично настроени. Поне засега.