Конкуренцията от западните вериги сви оборотите
С 40% а спаднал оборотът в търговията с дрехи и обувки
Между 20 и 40% е спадът в продажбите на дребно в магазините за дрехи и обувки в България спрямо миналата година. Това обяви пред телевизия България он Ер Васил Райчев, член на УС на Българската ритейл асоциация.
"Това е доста застрашителен спад, тъй като движението надолу продължава вече четвърта година и в един момент този бизнес се оказва на кръстопът - как да продължи да се развива и дали ще просъществува", подчерта Райчев.
Проблемът е, че потреблението е много ниско и търговците не могат да си продадат стоката и поради напрегнатата кризисна обстановка се появява несигурност, която се отразява на потреблението, включително и на хранителни стоки.
По думите му най-големи са загубите за магазините, при които се е появила силна конкуренция от западни вериги, които смазват българския производител. Това са облеклата, обувките, аксесоарите, където на българския пазар влизат много добре организирани групи компании, подготвени с относително ниски цени.
"Конкуренция на магазините са и онлайн сайтовете за пазаруване, при които инвестицията за започване на бизнес е в пъти по-ниска", отбеляза Васил Райчев.
Според него първоначалното вложение за изграждане на магазин от нулата е минимум 500 евро на квадратен метър без да се включва стоката, която ще се продава. При стартирането на един онлайн магазин ще бъдат достатъчни и 5 хиляди лева, подчерта още Васил Райчев.