Lindt ще се бори за сладкия „Св. Валентин“ бизнес в САЩ
Компанията придобива третия по големина производител на бонбони зад Океана

Базираният в Швейцария производител на шоколад Lindt & Spruengli е на път да придобие семейната компания за бонбони Russell Stover, пише Financial Times. По информация на медията, двете страни са близо до споразумение, което ще бъде обявено още в началото на идната седмица.
Шоколаденият гигант ще плати сума в порядъка на 1,4 млрд. щатски долара за третия по продажби производител на бонбони в САЩ, което ще му позволи да стъпи здраво на традиционния американски пазар. Продажбите на Russell Stover възлизат на приблизително 600 млн. долара годишно. Емблематични за марката са бонбониерите, посветени на Денят на Свети Валентин, а продуктите ѝ се пласират в над 70 хил. търговски обекта.
Компанията на фамилия Уорд бе обявена за продажба по-рано през годината, а инвестиционната банка Goldman Sachs бе избрана за посредник по сделката. Интерес са проявили, както редица инвестиционни фондове, така и стратегически инвеститори като Hershey и Godiva.
Базираната в Цюрих Lindt се е специализирала в нишата за луксозни шоколадени изделия и за разлика от други компании досега избягва да разнообразява продуктовото си портфолио. И двете марки залагат предимно на маркетинг, целящ възприемането на стоките им като подходящ и ценен сладък подарък и не толкова като изделия от рафтовете на супермаркетите.
Пазарната капитализация на Lindt е около 12,5 млрд. швейцарски франка, а за последната година се е повишила с 14%.