Нов мол след два дни увеличава търговските площи с 11%
Paradise Center, който ще отвори врати на 28 март ще добави 80 хил. кв. м. отдаваема площ
Отварянето след два дни на Paradise Center - новият търговски комплекс от типа "мол" в София ще увеличи търговските площи в България с 11%, сочат данните на консултантска фирма за недвижими имоти Forton International.
Анализаторите твърдят, че отварянето на Paradise Center в София (на 28 март 2013 г.) е най-значимото събитие за пазара на търговски площи в началото на годината. Търговският център ще добави рекордните 80 хил. кв. м. отдаваема площ, като над 80% от мола вече е зает. "Това показва, че търговските вериги са готови да разширяват пазарното си присъствие, включително чрез въвеждането на нови, по-големи и по-разнообразни концепции", коментира Росен Генев, мениджър "Търговски площи" във Forton International.
До края на март 2013 г. търговската площ в молове в България ще достигне 704 хил. кв. м., или ръст до 96.1 кв. м. на хиляда жители. Средноевропейските нива са 250 кв. м. на хиляда жители. София изпревари Пловдив, след като показателят в столицата нарасна от 157 на 214 кв. м. Все пак София остава в долната половина на класацията, на първите три места в която са съответно Стара Загора, Варна и Русе.
H&M беше най-активната търговска верига. В края на 2012 г. компанията откри магазин в Пловдив, а през първото тримесечие - в търговския център "Галерия Стара Загора". Най-големият представителен магазин на компанията в страната ще бъде в Paradise Center, също както и на марките на конкурента Inditex, най-големият моден търговец в света. "Най-голямо значение за успеха на един мол имат разнообразието и присъствието на силни марки. Големите брандове привличат потребители. Около тях се групират и по-малките търговци", добави Росен Генев.