Откриха планета близнак на Земята на 200 светлинни години от нас

Въпреки, че KOI-314c има същата маса като Земята, според учените тя не може да се нарече подобна на нашата планета

Автор: Божидара Иванова

Учени попаднаха на планета близнак на Земята, която се намира в друга слънчева система на 200 светлинни години от нас, пише SkyNews. Планетата, известна като KOI-314c, има същата маса като Земята, но с 60% по-голяма.

Температурата на повърхността на планетата е много по-гореща от тази на Земята. Според учените тя е приблизително 104 градуса - неподходяща за повечето форми на живот на Земята. KOI-314c има газообразна атмосфера, която прави планета само с 30% по-плътна от водата. Въпреки подобната маса, астрономите твърдят, че планетата не се счита за подобна на Земята.

"Тази планета може да същата маса като Земята, но тя със сигурност не е подобна на Земята", заяви астрономът Дейвид Кипинг от Харвардския център за астрофизика в САЩ. По думите на астронома това доказва, че не съществува ясна ограничителна линия между скалистите светове като Земята и пухкави планети като водни светове или газови гиганти.

Учените попаднали на откритието случайном докато търсели луни с мощния космически телескоп Kepler. Първоначално били разочаровани, че не открили луна, но после разбрали, че е необикновено измерване.

Доказателство за съществуването на новата планета бе представено по време на годишната среща на Анериканското астрономическо общество във Вашингтон.