Panasonic има повече шансове да оцелее от Sony
Според Fitch компанията все още може да разчита на бизнеса си с миялни машини и хладилници
Японската корпорация Panasonic има по-добри шансове за оцеляване от конкурента си Sony. Това е мнението на кредитната агенция Fitch Rating, която вчера свали оценката по дългосрочния дълг на двете компании до ниво "junk" (боклук). Причина за по-оптимистичната нагласа спрямо Panasonic е бизнесът на компанията с миялни машини и хладилници, който макар и да не процъфтява, е стабилен.
"Panasonic има предимството на относително стабилния бизнес с потребителска електроника. Той все още генерира печалба", коментира Мат Джеймисън, оглавяващ отдела на Fitch за Азия и Пасифика. Според него голяма част от бизнесът на компанията с електроника е губещ и изглежда е "пренатоварен".
Като цяло японските компании за производство на електоника страдат от голямата конкуренция на южнокорейските производители. Компании като Samsung и LG предлагат по-евтини продукти и в момента те доминират на пазара.
Засега Panasonic и Sony успяват да оцелеят, но много анализатори се притесняват, че ще последват съдбата на Sharp. Японската компания трябваше да бъде спасявана със спешен заем от 4.6 млрд. долара, отпуснат от няколко банки.
Вчера Fitch намали с три нива дългосрочния рейтнг на Sony от "BBB-" на "BB-" с "негативна" перспектива. При Panasonic понижението е с две нива до "BB" с "негативна" перспектива. Fitch също така понижи краткосрочния рейтинг на Panasonic от F3 на B.
Другите две големи кредитни агенции - Moody's и S&P държат рейтинга на двете компании едно ниво над "junk".