Пет лоши маркетингови идеи покрай урагана "Санди"

Business Insider подрежда най-неуместните маркетингови ходове по време на урагана "Санди"

Автор: Мария Владимирова

Ураганът "Санди" отне живота на над 100 души и остави 8 милиона без ток. Бедствието обаче не попречи на някои от американските компании да се възползват от "това, за което всички говорят", за да припечелят повече. Business Insider подрежда най-неуместните маркетингови ходове по време на урагана "Санди"

 

American Apparel

Американският моден гигант American Apparel втрещи клиентите си през миналата седмица, като им изпрати имейл с промоционално предложение по случай ....урагана. Фирмата предложи 20% намаление на стоките в онлайн магазина си, закупени по време на стихията. За да се възползват от офертата, клиентите трябвало да напишат код "SANDYSALE" в полето на идентификационния код. Намалението било промотирано със следния текст: "Ако ви е скучно по време на бурята: 20% намаление на всички стоки в следващите 36 часа.''

Фирмата така и не се извини за неуместната си кампания. "Не мисля, че колегите от маркетинговия отдел са направили грешка", казва изпълнителният директор на American Apparel Дов Чарни пред Business week. Той обяснява, че фирмата е спечелила хиляди долари от промоцията, но е загубила милиони от бурята, а самият той спял спокойно.



GAP

Популярната американска фирма за дрехи GAP също получи доста критики заради известие, публикувано в Twitter. "Всички, които са засегнати от Санди, останете на безопасно място! Днес много поръчват на Gap.com. А вие?".

Заради бурната реакция в социалната мрежа, малко по-късно от Gap се извиниха за туита си, публикувайки следното: "С предишното съобщение искахме само да напомним на всички да останат на закрито и сигурно място."



Джонатан Адлер

Oт магазинa за дизайнерски мебели на Джонатан Адлер пък призовали клиентите да "връхлетят като бура" техния онлайн магазин. Кодът за достъп до списъка с предложения в сайта разбира се бил тематичният "SANDY". Впоследствие от фирмата се извинили за неподходящия си маркетингов ход.



Urban Outfitters

По същия начин се опитали да привлекат клиенти и от Urban Outfitters. "Тази буря издухва всичко, но не и нашите безплатни доставки", гласяло съобщение на марката в Twitter.



Sotheby's

Аукционната къща Sotheby's също опита да спечели от бурята. "Обстановката днес напомня за сцена от "Дъждовен ден" на Мартин Люис. Тя е и в нашите фотографии от Ню Йорк в разпродажбата "Урагана Санди". Пазете се."

Коментари: 0