Премахването на стикерите увеличи кражбите на коли

Нестабилната политическа и икономическа ситуация също са причина за увеличаване на кражбите

Автор: Атанас Христов

Премахването на маркирането на застраховани по "Каско" автомобили доведе до ръст на кражбите на коли от началото на 2013 г. От там се повишиха и изплатените обезщетения от застрахователните компании, алармираха пред Economic.bg мениджъри на водещите дружества на пазара. Повишението на кражбите е при всички компании, коментират от бранша.

"Вярно е, че са се увеличили кражбите на коли. Негативният ефект, за който предупреждавахме, след премахване на маркирането е факт. Заради липсата на маркировка по определени части на колите те много лесно могат да бъдат продадени и да не се разбере, че са крадени", обясни Цветанка Крумова, изпълнителен директор на ЗАД "Армеец", което е с най-много приходи по "Каско" за първите 5 месеца на годината.

Тя е убедена, че смисълът на пасивната маркировка е превантивната й функция. "Всеки може доброволно да си маркира колата. В САЩ например се продава специален кит, който обаче е със стикер, за да се знае, че колата е маркирана", даде пример Цветанка Крумова. По думите й след махането на стикерите в България, един от негативните ефекти е, че не могат да се идентифицират частите като крадени.

"Всички компании търпим негативите от повишението на кражбите на коли, защото се плащат по-високи обезщетения. Това влияе не само върху нашия бизнес, защото се крадат и много незастраховани коли", каза още Цветанка Крумова.

Част от колегите й обаче определиха нестабилната политическа и икономическа обстановка в страната като основна причина за повечето откраднати коли. Колите не се крадат само заради частите, при които никога не е имало контрол, коментират застрахователи, които отричат махането на лепенките да е причина за бума на кражби на коли.

По данни на Комисията за финансов надзор (КФН) през януари-май 2013 г. изплатените щети по "Каско" са се повишили до 118.41 млн. лв., а година по-рано бяха 113.75 млн. лв.

Коментари: 0