Продажбата на бира в заведенията пада
Най-много пиво пият в София, Русе, Монтана и Стара Загора
Продължава тенденцията за спад на продажбите на бира в заведенията, за сметка на увеличение в магазинната мрежа. Това съобщи главният секретар на Съюза на пивоварите в България – Ивана Радомирова.
Според нея това е съвсем логично, тъй като при тези стагнирани бюджети на семействата е нормално да се търсят по-достъпни марки и видове бира.
Продължава и тенденцията за предлагането и покупките на бира в пластмасови бутилки, тъй като това е една много удобна форма както за потребителите, така и за самите производители. "Когато преди 8-9 години за първи път в страната започна предлагане на такъв вид опаковка, четири години по-късно имахме около 38% пазарен дял в пластмасова опаковки. Много хора мислеха, че това е пикът и по-нататък не може да се стигне, но за миналата година 57% от продажбите са в пластмасови бутилки. Лично аз считам, че тази тенденция ще се разшири”, каза Радомирова.
„При консумация в заведенията продължава да се предпочита стъклената опаковка, това също много зависи от това къде се консумира напитката. Другата тенденция, която според мен ще продължи, е отново да се предлагат много нови опаковки и етикети. Това е много важно, тъй като от опаковката зависи правилното съхранение на продукта до голяма степен и всеки инвестира в това”, каза още тя.
През летните месеци се реализира почти 50% от консумацията на пиво в страната, съобщи Ивана Радомирова, главен секретар на Съюза на пивоварите в България.
Според данните на маркетинговите агенции - все повече българи консумират бира целогодишно, но през летните месеци – май, юни, юли и август, се реализира почти 50% от консумацията на пиво в страната, което показва, че до голяма степен това е напитка, която се разпознава от потребителите като подходяща за лятото, каза Радомирова.
„Пак през летните месеци около 60% от хората пият бира поне веднъж седмично. По време на европейско или световно първенство по футбол, но предположенията ни са, че консумацията на бира по време на такива шампионати се повишава с около 3 до 5%”, посочи Радомирова пред Фокус.
Най-много бира пият в София, Русе, Монтана и Стара Загора, като това не е обвързано с броя население.
„Българският консуматор на бира е много взискателен. Той вече има възможност, пътувайки, при този непрекъснат обмен на информация и на свободно движение на стоки, да прави сравнения и не допуска да бъде подценяван, така че той търси качествените стоки”, каза Радомирова.
„Забелязвам промяна и във възрастовите групи, които консумират бира. Все повече млади хора в активна възраст между 22 и 58 - 60 години предпочитат пивото и го разпознават като напитка, която най-много им пасва, докато по-възрастните потребители имат по-голяма разнопосоченост на вкуса”, каза още Ивана Радомирова.