Продажбите на Carrefour се увеличават
През четвъртото тримесечие ръстът е с 0.8% на годишна база
Втората най-голямата верига за търговия на дребно в света - френската Carrefour отечете 0.8% годишен ръст на продажбите през четвъртото тримесечие на 2012 г. Данните на компанията показват, че за периода октомври - декември общите приходи са достигнали 22.85 млрд. евро.
За цялата година обаче приходите намаляват с 5.4% на годишна база до 86.56 млрд. евро. Според компанията причината е свитото потребление в глобален мащаб и намалелите с 0.9% продажби във Франция, от където веригата прави 45% от оборота си.
френската верига очаква оперативната печалба за 2012 г. да бъде 2.07 млрд. евро. Цифрата съвпада и с анализаторските очаквания за финансовия резултат. Спрямо година по-рано обаче се наблюдава спад от 5%, след като тогава оперативната печалба достигна 2.18 млрд. евро.
През миналата година Жорж Пласат зае поста главен изпълнителен директор. Веднага след това той предприе стратегията да продава непечелившите операции на веригата. Компанията се раздели с бизнеса си в Колумбия, Малайзия и Индонезия. Продадени бяха и някои от магазините в Гърция, а обекти в Сингапур просто бяха затворени.
"Все още е рано да се каже, че сме преминали критичния момент, но бих могъл да кажа, че през последните две тримесечия има окуражителни знаци на пазара във Франция", коментира главният финансов директор Пиер-Жан Сивиньон. Той открои като положителна тенденция ръстът при продажбата на хранителни продукти на местния пазар, което е първото увеличение за последните две години.