Продажбите на Peugeot с 13% спад заради ниското търсене
Акциите на компанията се сринаха със 7,7%
Вторият по големите производител на автомобили в Европа - френската компания PSA Peugeot Citroen отчита 13% спад на продажбите през първото полугодие, съобщи Bloomberg. Основната причина за намалението на показателя е свитото търсене на европейския пазар.
За януари-юни 2012 г. продажбите са намалели до 1,62 млн. превозни средства, спрямо 1,86 млн. за съпоставимия период на миналата година, става ясно от днешно изявление на базираната в Париж компания. От дружеството обясняват спада с икономическата обстановка в Европа, където продажбите на леки и лекотоварни автомобили са намалели със 7,2%.
Според френската преса Peugeot вероятно ще потърси спасителен заем от правителството. Говорителят на компанията Пиер-Оливие Салмон обаче опровергава информация.
В началото на днешната сесия акциите на Peugeot се сринаха със 7,7% до 7,08 евро за брой, което е най-голямото дневно понижение от 1 март насам. След това книжата заличиха част от загубата и към 12 ч. българско време се търгуваха с 6,6% спад на ниво 7,16 евро за акция. За последната година компанията е загубила 74% от оценката си и към момента пазарната й капитализация е 2,54 млрд. евро.