Рекламираме се като целогодишна дестинация в Букурещ
Досега румънските гости са познавали страната ни основно с летен морски и зимен планински туризъм
България ще бъде рекламирана в Румъния като дестинация за целогодишен отдих от следващата година. Това заяви зам.-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов в Букурещ на среща по инициатива на Службата за търговско-икономически въпроси към МИЕТ със съорганизатор Националната асоциация на туристическите оператори на Румъния (АНАТ).
По думите му румънският пазар е традиционен за българския туризъм и през последните години делът на северната ни съседка непрекъснато се увеличава. През тази година до м. юли повече от 502 000 румънски туристи са посетили нашата страна. Очаква се август и септември да допринесат за увеличаването на този брой.
Досега румънските гости са познавали страната ни основно с летен морски и зимен планински туризъм, но определено имаме сериозен потенциал в областта на културния, еко и спа, селския, винения, голф и други специализирани форми на туризъм, подчерта Иво Маринов.
София, Велико Търново, Русе, Пловдив и Благоевград представиха своите възможности за развитие на туризма. Първите четири града са кандидати за европейска столица на културата през 2019 г.
Друга възможност за популяризиране на туризма е Дунавската стратегия, по която България и Румъния са съкоординатори. По думите на Иво Маринов през следващата година предстои създаването на общ бранд „Дунав“, което ще ни осигури възможност да предлагаме съвместно общи туристически продукти пред трети страни.
Очаква се през тази година приходите от международен туризъм в платежния баланс на страната да надхвърлят 3 млрд. евро.