Само приватизацията може да стабилизира БДЖ
Дружеството е в технически фалит от първия ден на правителството в оставка, коментира Ивайло Московски
Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията в оставка Ивайло Московски за пореден път припомни, че приватизацията на "БДЖ-Товарни превози" е единственият възможен начин дружеството да се стабилизира.
Ивайло Московски припомни, че компанията е в технически фалит от първия ден, в който това правителство е дошло на власт. "БДЖ-Товарни превози" има 800 млн. лв. дългове, които трябва да се покрият по някакъв начин. Приватизацията е единственият възможен начин, по който биха влезли средства, за да се разплатят с кредиторите. Ако това не стане, кредиторите ще активират своите вземания от дружеството и няма да има БДЖ", заяви транспортният министър в оставка, цитиран от Фокус.
От думите му става ясно, че единственият възможен начин държавата да финансира БДЖ е да се поиска одобрение от Брюксел за държавната помощ. "Когато са трупани тези 800 млн. лв. дългове на БДЖ, никой, никога не е питал българското общество дали е съгласно за това. И ако се вземе решение, че държавата трябва да покрие тези 800 млн. лв., на всички хора трябва да е ясно, че това ще са нашите пари. Не знам дали това е справедливо", коментира Московски.
На днешните протести обаче се чуха и призиви за блокиране на ЖП гари - акт, който да покаже несъгласието на обществото с приватизацията на товарния превозвач.