Sony влоши прогнозата си за годишна загуба
Конкуренцията в ниския и среден сегмент мобилни телефони доведе до ревизиране стойността на подразделението

© ECONOMIC.BG / gadgethelpline.com
Sony повиши прогнозната си годишна загуба до 230 млрд. йени или 2,14 млрд. щатски долара, съобщава Financial Times.
Увеличението е над четири пъти, след като очакванията през юли бяха за отрицателен финансов резултат от 50 млрд. йени. От компанията съобщават, че 180 млрд. йени от резултата се дължат на отписване от актива на пазарна репутация на подразделението за мобилна комуникация. Sony мотивира решението си със силно конкурентната среда, която е довела до понижаване на прогнозата за паричните потоци и оттам стойността бизнеса. В ниския и среден сегмент на мобилните телефони голям пазарен дял извоюваха китайските производители, което доведе до влошаване на показателите и на най-големия конкурент – южнокорейския Samsung.
Производителят на електроника ще измести фокуса си от повишаване на продажбите към мерки, които да допринесат за стабилни печалби. От няколко години в компанията протича преструктуриране, целящо да се наблегне на по-доходоносните дейности като електронните игри и смартфоните, както и да възвърне имиджа си на иновативна компания.
Корекцията означава, че за петгодишен период загубите на компанията ще достигнат 1,032 трлн. йени. Отрицателен финансов резултат е отчитан в четири от последните пет години. Първоначално Sony обяви, че очаква оперативна годишна печалба от 140 млрд. йени, но този показател също „потъва” до загуба от 40 млрд. йени.
Акциите на корпорацията се сринаха с 1,8% в Токио, до 2 123,5 йени. За последната година доходността остава все пак положителна - 1,67%. За период от 60 месеца Sony е загубила близо 24% от пазарната си капитализация и в момента тя се оценява на около 21 млрд. долара.