Стачка в железницата може да забави реформата

9 500 ще работят в БДЖ в края на 2012 г.

6750 ~ 1 мин. четене

„Синдикатите нямат основание за стачка, винаги сме казвали, че ще има още съкращения в БДЖ. Няма нарушение на Колективния трудов договор и на трудовото законодателство. Евентуална стачка ще проточи реформата и може да попречи за постигане на добра цена за „Товарни превози”. Това стана ясно от изявления на ръководството на държавната компания по повод започналите консултации на КТ Подкрепа и КНСБ с членовете си в дружествата по повод предстоящи съкращения на 850 души.

9500 души ще работят в БДЖ в края на 2012 г.  Тогава „Товарни превози” ще са продадени и извън  състава на държавната БДЖ. Съставът на Холдинг БДЖ и на двете дъщерни дружества в момента е 11 136 души, обясни изпълнителният директор Йордан Недев. Предстоящите съкращения на 400 души в „Товарни превози” и 450 души в „Пътнически превози” са планирани на база на детайлно разработен бюджет. Определено е и колко време е необходимо за всяка дейност и операция. „Преди години може да е имало основание за огромния щат на БДЖ, сега  няма”, е категоричен Недев.

Като постижение директорът изтъкна закриването на 6-те поделения, които представляват фирми във фирмата със собствен човешки и технически ресурс. Направена е по-централизирана структура, като администрацията е съсредоточена в централата в София. В момента се извършва масирано преквалифициране на кадри с цел съчетаване на длъжности със сходни функции. Така помощник машинистите ще получат допълнителна компетенция  за стрелочник и ревизор вагони.

Таня Киркова

Подкрепи Economic.bg