Строежът на "Черно море" започва най-рано до две години

Не е тайна, че китайски инвеститори проявяват интерес, поясни Терзиева

88 ~ 2 мин. четене

"Строежът на магистрала "Черно море" може да започне най-рано до две години". Това съобщи регионалният министър Десислава Терзиева в Бургас. Все още обаче не е ясно колко точно ще струва новата магистрала, защото тепърва предстои да се изработи идейният проект. По думите на министър Терзиева магистралата между Варна и Бургас ще осигури не само нова скоростна транспортна връзка между аутобаните "Хемус" и "Тракия", но и ще подобри обслужването на крайбрежието.

"Черноморският автомагистрален пръстен ще спомогне за разширяване на трансграничното и регионалното сътрудничество в Черноморската зона", каза още тя.

Според регионалния министър новата магистрала ще спомогне да се изведе транзитният трафик по-далеч от населените места и крайбрежната територия. Завършени са няколко предпроектни проучвания за новия аутобан, които са били предоставени на заинтересовани инвеститори.

"Не е тайна, че китайски инвеститори проявяват интерес. Целта ни е при едно евентуално публично-частно партньорство бюджетът да е натоварен минимално", допълни Терзиева. Тя обясни, че предстоят разговори с китайските инвеститори.

По време на посещението си в Бургас тя се срещна и с областния управител Павел Маринов. Двамата обсъдиха темата за концесията на плажовете. Според регионалния министър ивиците трябва да бъдат отдавани само на концесия. По думите й те трябва да бъдат разделени на различни категории - градски, извънградски и такива в туристически комплекси.

Терзиева изрази мнение, че трябва да има промяна в методиката за определяне на концесионните възнаграждения, за да може неатрактивните плажове да си намерят стопани.

"Плажните ивици, към които няма интерес за концесиониране, може де се отдават под наем за период от една година с цел да бъдат обезопасени през активния сезон", допълни тя.

Според регионалния министър дългосрочното стопанисване на плажната ивица под форма на концесия е по-удачно от наемните отношения.

Подкрепи Economic.bg