Топ 10 марки бира в света

Вижте кои са марките, доминиращи в баровете по цял свят

13538 ~ 3 мин. четене

Бирата е най-консумираната алкохолна напитка в света и третата изобщо най-популярна напитка след водата и чая. Логично е компаниите, произвеждащи я да са изключително печеливши.

Кои са десетте марки бира, които превземат бизнеса в световен мащаб? Резултатите са обобщени от изследователската компания Millward Brown.

10. Beck`s

Стойност на марката: 1.554 млрд. долара

Рекламната агенция, с която работи пивоварната, опитва да налага мнението, че Becks`s има връзка с изкуството. По този повод изпълнителката Mia беше поканена да създаде нов дизайн на бутилките на немската марка.

9. Miller Lite

Стойност на марката: 2.313 млрд. долара

Да рекламираш Miler Lite в момента изглежда леко отчаяно, отбелязват от Business Insider. Компанията отчете сериозен спад в продажбите си през 2011 г. Наскоро от компанията опитаха нов маркетингов подход, който се провали и в последствие те се върнаха към традиционния слоган "Време е за Miler". Производителят също така въведе и нов ключ на кеновете си, който трябва да направи сипването на пиво по-лесно.

8. Brahma

Стойност на марката: 2.359 млрд. долара

Това е бира номер 1 в Бразилия. Общо 90% от пазара в Бразилия се държи от Anheuser-Busch InBev с трите марки Brahma, Skol и Antarctica. Последното рекламно лице на марката е Дженифър Лопез.

7. Guinness

Стойност на марката: 4.044 млрд. долара

Марката стои на едно място в Европа, но продажбите в САЩ и развиващите се държави растат, особено в Африка, където Guiness спонсорира футболни мачове.

6. Stella Artois

Стойност на марката: 4.529 млрд. долара

Продажбите в САЩ за първо тримесечие на 2012 година са скочили с 22.5%. Като цяло през последните години Stella има зашеметяващ ръст. Около 80% от продажбите й са под формата на наливна бира.

5. Skol

Стойност на марката: 4.698 млрд. долара

До 2000 г. това бе бира номер 1 в Бразилия, но бе задмината от Brahma. От пивоварната обясняват, че 360 фенове на бирата, участвали в нейно проучване, са изпитали по-малко надуване на корема след консумация на тази бира, в сравнение с други марки.

4. Corona

Стойност на марката: 5.114 млрд. долара

През последната година най-накрая Corona успя да стабилизира печалбата си след като няколко години наред отчиташе спадове. Мексиканското пиво често се сервира с парченце лимон, което е закрепено за гърлото на бутилката.

3. Heineken

Стойност на марката: 6.058 млрд. долара

Компанията спонсорира много спортни събития и името й се свързва с футболни първенства като Шампионската лига и Heineken Cup. Това е бирата с най-много фенове във Facebook - 6.8 милиона.

2. Budweiser

Стойност на марката: 7.514 млрд. долара

По продажби в долари марката е едва трета в САЩ, което предвид историята й се смята за загуба. Накоро компанията изпробва начин да изглежда отново съвременна като въведе реалити телевизионна програма и въведе по-различен изглеждащ вид на бутилките си и всички останали опаковки. Тактиката не пожъна успех.

1. Bud Light

Стойност на марката: 8.368 млрд. долара

Контролира около 50% от пазара в САЩ. Да държиш водеща позиция в този пазар е нещо много важно, тъй като американците са големи почитатели на кехлибарената течност. Марката подготви и вече продава новите разновидности Bud Light Lime и Bud Light Platinum Line, които се оказаха доста популярни.

Подкрепи Economic.bg