Топ 10 марки бира в света
Вижте кои са марките, доминиращи в баровете по цял свят
Бирата е най-консумираната алкохолна напитка в света и третата изобщо най-популярна напитка след водата и чая. Логично е компаниите, произвеждащи я да са изключително печеливши.
Кои са десетте марки бира, които превземат бизнеса в световен мащаб? Резултатите са обобщени от изследователската компания Millward Brown.
10. Beck`s
Стойност на марката: 1.554 млрд. долара
Рекламната агенция, с която работи пивоварната, опитва да налага мнението, че Becks`s има връзка с изкуството. По този повод изпълнителката Mia беше поканена да създаде нов дизайн на бутилките на немската марка.
9. Miller Lite
Стойност на марката: 2.313 млрд. долара
Да рекламираш Miler Lite в момента изглежда леко отчаяно, отбелязват от Business Insider. Компанията отчете сериозен спад в продажбите си през 2011 г. Наскоро от компанията опитаха нов маркетингов подход, който се провали и в последствие те се върнаха към традиционния слоган "Време е за Miler". Производителят също така въведе и нов ключ на кеновете си, който трябва да направи сипването на пиво по-лесно.
8. Brahma
Стойност на марката: 2.359 млрд. долара
Това е бира номер 1 в Бразилия. Общо 90% от пазара в Бразилия се държи от Anheuser-Busch InBev с трите марки Brahma, Skol и Antarctica. Последното рекламно лице на марката е Дженифър Лопез.
7. Guinness
Стойност на марката: 4.044 млрд. долара
Марката стои на едно място в Европа, но продажбите в САЩ и развиващите се държави растат, особено в Африка, където Guiness спонсорира футболни мачове.
6. Stella Artois
Стойност на марката: 4.529 млрд. долара
Продажбите в САЩ за първо тримесечие на 2012 година са скочили с 22.5%. Като цяло през последните години Stella има зашеметяващ ръст. Около 80% от продажбите й са под формата на наливна бира.
5. Skol
Стойност на марката: 4.698 млрд. долара
До 2000 г. това бе бира номер 1 в Бразилия, но бе задмината от Brahma. От пивоварната обясняват, че 360 фенове на бирата, участвали в нейно проучване, са изпитали по-малко надуване на корема след консумация на тази бира, в сравнение с други марки.
4. Corona
Стойност на марката: 5.114 млрд. долара
През последната година най-накрая Corona успя да стабилизира печалбата си след като няколко години наред отчиташе спадове. Мексиканското пиво често се сервира с парченце лимон, което е закрепено за гърлото на бутилката.
3. Heineken
Стойност на марката: 6.058 млрд. долара
Компанията спонсорира много спортни събития и името й се свързва с футболни първенства като Шампионската лига и Heineken Cup. Това е бирата с най-много фенове във Facebook - 6.8 милиона.
2. Budweiser
Стойност на марката: 7.514 млрд. долара
По продажби в долари марката е едва трета в САЩ, което предвид историята й се смята за загуба. Накоро компанията изпробва начин да изглежда отново съвременна като въведе реалити телевизионна програма и въведе по-различен изглеждащ вид на бутилките си и всички останали опаковки. Тактиката не пожъна успех.
1. Bud Light
Стойност на марката: 8.368 млрд. долара
Контролира около 50% от пазара в САЩ. Да държиш водеща позиция в този пазар е нещо много важно, тъй като американците са големи почитатели на кехлибарената течност. Марката подготви и вече продава новите разновидности Bud Light Lime и Bud Light Platinum Line, които се оказаха доста популярни.