Увеличават се оплакванията срещу мобилните оператори
Хората все повече се оплакват от преносимостта на номерата
Оплакванията срещу нелоялните търговски практики и неправилно формираните телефонни сметки са се увеличили. Това стана ясно по време на заседание на Консултативния съвет в областта на електронните съобщения, проведен днес от Комисията за регулиране на съобщенията (КРС).
Веселин Божков съобщи, че хората все повече се оплакват от преносимостта на номерата, нежеланото автоматично подновяване на договори, получаването на нежелани SMS-и, неуведомяването при достигане на кредитния лимит и некомпетентното обслужване. Поставените проблеми бяха в основата на дискусията между регулаторите, операторите и потребителските организации, съобщиха от пресслужбата на комисията.
След влизането в сила на измененията на Закона за електронните съобщение (ЗЕС) в края на 2011 г. се наблюдавал засилен интерес от страна на потребителите по отношение на правата им. Най-много се интересуват от възможността за едностранно прекратяване, без неустойки, на договор в 7-дневен срок от сключването му.