Започва ремонтът на гарата в Пазарджик
Проектът е на стойност 3.5 млн. лв. и ще приключи за 8 месеца
Реконструкцията на железопътната гара в Пазарджик започна. Стартът беше даден днес от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов. Инвестицията е над 3,5 милиона лева, а строителните дейности трябва да приключат за 8 месеца.
"Този проект ще промени облика на една от най-важните сгради за транспорта на града", каза министър Папазов по време на церемонията по подписване на договорите с изпълнителите на рехабилитацията. По неговите думи това означава, че "следващото лято Пазарджик ще разполага с модерна гара, която отговаря на всички европейски изисквания".
Министър Папазов припомни, че през годините подлезът под пероните е оставен да се руши и в момента е в окаяно състояние. "Разбираме, че той е важна пешеходна връзка за жителите на град Пазарджик. По тази причина подлезът е включен в обхвата на проекта и ще бъде напълно възстановен. Ще поставим и нужното осветление, за да могат хората да го използват по всяко време на денонощието", каза министърът.
Той добави, че в момента е в ход и модернизация на железопътната отсечка Септември-Пловдив. Сключените договори по проекта към момента са на обща стойност над 257 млн. лв. и с неговото завършване през 2015 г., влаковете, преминаващи през Пазарджик, ще могат да се движат със скорост от 160 км/ч.
Министър Папазов заяви още, че в рамките на следващия програмен период ще бъде завършено направлението от София до Бургас и съответно до турска граница. По думите му, целта е до 2020 година цялата линия да бъде модернизирана за скорост от 160 км/ч. Със завършването на тези трасета, жителите и гостите на Пазарджик ще могат да използват бърз и удобен железопътен транспорт, каза в заключение Данаил Папазов.
"Преустройство и саниране на приемно здание гара Пазарджик - II-ри етап" се осъществява със съфинансиране от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР), чрез Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013 г. Обектът е част от проекта, по който ще бъдат модернизирани и железопътните гари в София и Бургас.