AI ще е трансформиращ, колкото откриването на парната машина и електричеството
Последствията от използването на изкуствения интелект за бизнеса и обществото ще бъдат „изключителни“
Джейми Даймън, главният изпълнителен директор и председател на Борда на JPMorgan Chase, е убеден, че изкуственият интелект ще има дълбоко въздействие върху обществото. В годишното си писмо до акционерите избра AI като първа тема в своята актуализация на проблемите, пред които е изправена най-голямата американска банка по активи – преди геополитическите рискове, скорошните придобивания и регулаторните въпроси.
„Въпреки че не знаем пълния ефект или точната скорост, с която ИИ ще промени нашия бизнес – или как ще засегне обществото като цяло – ние сме напълно убедени, че последствията ще бъдат изключителни“, каза Даймън.
Въздействието ще бъде вероятно толкова трансформиращо, колкото някои от основните технологични изобретения от последните няколкостотин години: помислете за печатната преса, парната машина, електричеството, компютрите и интернет“.
Писмото на Даймън, което се чете широко в света на бизнеса поради статута му на един от най-успешните лидери във финансите, засяга голямо разнообразие от теми. Изпълнителният директор каза, че има продължаващи опасения относно инфлационния натиск и повтори предупреждението си, че светът може да навлезе в най-рисковата ера в геополитиката след Втората световна война.
Но неговият фокус върху AI, споменат за първи път в годишното писмо на Даймън още през 2017 г., се открояваше. Технологията, която придоби известност, след като ChatGPT на OpenAI стана сензация в края на 2022 г., може да генерира човешки звучащи отговори на запитвания. Ентусиазмът към AI подхрани метеоритния възход на производителя на чипове Nvidia и помогна за издигането на технологични имена до нови висоти.
JPMorgan вече има повече от 2000 служители, работещи с изкуствен интелект и машинно обучение, и специалисти по данни, работещи върху 400 приложения, включително откриване на измами, маркетинг и контрол на риска, каза Даймън. Банката също така проучва използването на генеративен AI в софтуерното инженерство, обслужването на клиентите и начините за повишаване на производителността на служителите.
Технологията в крайна сметка може да обхване всички около 310 000 служители на банката, като помага на някои работници, докато замества други, и принуждава компанията да преквалифицира служители за нови роли.
С течение на времето очакваме, че нашето използване на AI има потенциала да увеличи почти всяка работа, както и да повлияе на състава на нашата работна сила“, каза Даймън. „Това може да намали определени категории длъжности или роли, но може да създаде и други.“