Airbus може да съкрати 1000 работни места в Германия
Компанията се опитва да преструктурира звеното си производство на малки части, което е губещо от години

© ECONOMIC.BG / БТА
Airbus предупреди служителите си за възможна загуба на стотици работни места в бизнеса за производство на малки части в Германия, ако звеното не бъде изключено от стратегията за намаляване на разходите, изложена през април. Това е заявил източник на Reuters, пожелал анонимност. Под риск са 1000 от общо 2500 работни места в звеното.
В рамките на оптимизацията, предвидена преди четири месеца, бизнес отделът Premium Aerotec на Airbus в Германия ще бъде разделен, като една част ще бъде комбинирана с други заводи, а друга част ще бъде преобразувана в нов бизнес, специализиран в малки масово произвеждани детайлни части. Той може да бъде продаден, пише Reuters.
Premium Aerotec произвежда компоненти за търговски и военни самолети, главно в Аугсбург и Варел близо до Бремен.
Звеното е в състояние на загуба от години и Airbus твърди, че с нов собственик може да работи и за конкуренти или да спечели клиенти от други индустрии и по този начин да използва по-добре работната си сила.
Производителят на самолети по-рано заяви, че Premium Aerotec е между 25 и 30% по-скъп от други доставчици. Airbus e отказаl да коментира при запитване за броя на работни места в риск при преструктурирането.
Профсъюзът IG Metall се противопоставя на плановете, страхувайки се от съкращаване на работни места и по-неблагоприятни условия на труд след разпадане на бизнес отдела, при който също се сглобяват фюзелажи на самолети на Airbus.
Въпросът придобива политическо измерение. Финансовият министър Олаф Шолц, кандидатът за канцлер на социалдемократите (SPD) на федералните избори през септември, планира „солидарно посещение“ в понеделник в Premium Aerotec във Варел.
Airbus също обеща да проучи бъдещето на производството на части в рамките на групата.
Нашият анализ, който споделихме с представители на служителите в края на юли, ясно показа, че като вътрешна структура би бил много по-трудно за служителите да постигнат конкурентна структура на разходите“, каза говорител.
Затова, казва той, компанията иска да намери по-добър собственик, който да запази повече работни места. Швейцарският Montana Aerospace вече изрази интерес.
„Прозорецът за възможности за преместване е сега, преди темповете на производство да се върнат към нивата отпреди кризата“, каза говорителят на Airbus.