Alibaba инвестира $200 млн. в Snapchat

Китайската компания планира пробив на американския пазар

Alibaba инвестира $200 млн. в Snapchat
252 ~ 2 мин. четене
Автор: Илия Лазаров

Alibaba Group Holding инвестира 200 млн. долара в Snapchat чрез сделка, която ще повиши стойността на приложението за изпращане на снимки до 15 млрд. долара. Това е поредното доказателство за главоломно растящите пазарни оценки на старт-ъп компаниите в Силиконовата долина. За Snapchat увеличението също е значително, имайки предвид, че само преди 2 г. Facebook предложи да купи компанията срещу 3 млрд. долара, предаде Reuters.

Базираната в Лос Анджелис Snapchat, която има повече от 100 млн. потребители, е потърсила свеж капитал за разширяване на основната си услуга. Компанията привлича вниманието на инвеститорите отчасти заради краткотрайния характер на съобщенията, изпращани чрез мобилното ѝ приложение. То дава възможност за изпращане на текст и снимка, които изчезват след определен период от време. През януари, фирмата започна мащабна рекламна кампания в масовите американски медии като CNN и ESPN, с което Snapchat вече е в пряка конкуренция с Facebook и Twitter.

Все още не е ясно с колко сделката ще повиши пазарната стойност на Alibaba, чиито онлайн търговски обеми са по-големи от тези на Amazon и eBay взети заедно. Китайската компания, която трябва да се справи с постоянно нарастване на пазаруването чрез смартфони и таблети, е определила като свой приоритет да се развива в сферата на мобилните услуги.

Инвестиционния бум на Alibaba идва в момент, когато компанията планира основен ход, с който да спечели солидни позиции в американския бизнес през 2015 г., предлагайки на търговците в САЩ нови начини да продават стоките си сред огромната и увеличаващата се средна класа в Китай.

Ръководената от Майкъл Зайсер китайска компания постоянно разширява портфолиото си в областта на американските инвестиции през последните 2 г. Тя е инвестирала в многобройни старт-ъп компании от Силиконовата долина и социалните мрежи, включително онлайн транспортната служба Lyft и приложението за мобилна комуникация Tango. Миналата година Alibaba увеличи своя дял в китайската социална мрежа Weibo и инвестира в собственото си чат приложение Laiwang.

Източници от Силиконовата долина, които са провели дискусии с Alibaba, твърдят, че сделките на компанията в САЩ са основна част от нейната стратегия да се превърне в доминиращ световен онлайн търговец. Snapchat се нарежда сред най-големите ѝ американски инвестиции.

Преди месец в американските медии се появиха информации, че Snapchat се стреми да достигне до 500 млн. долара в нов кръг финансиране, което ще повиши стойността на компанията от Лос Анджелис до 19 млрд. долара. Инвестицията на Alibaba няма да бъде част от по-рано обявения кръг, съобщи Bloomberg в сряда.

Коментари: 0