Amazon стартира първия си е-магазин в страна от ЦИЕ

Полша става седмият пазар за онлайн търговия на гиганта в ЕС

Amazon стартира първия си е-магазин в страна от ЦИЕ

Снимка: Unsplash

Гигантът в онлайн пазаруването на дребно Amazon пусна своя полски магазин – amazon.pl, с което дебютира на пазарите в Централна и Източна Европа като електронен търговец. Стартирането поставя американския гигант в пряка конкуренция с местни играчи, включително Allegro, който през октомври миналата година изгря на Варшавската фондова борса (GPW) в най-голямото в историята на борсата IPO.

Полша става седмата страна от Европейския съюз, в която Amazon има онлайн магазини. Гигантът вече оперира като е-търговец във Франция, Германия, Италия, Нидерландия, Испания и Швеция.

Отделно от търговията, Amazon присъства в Полша от 2014 г., а американската търговска камара наскоро обяви, че компанията е най-големият американски работодател и третият по големина американски инвеститор в страната. Гигантът е създал над 18 хил. постоянни работни места в девет логистични центъра, които предоставят иновативни решения за бизнеса и поддържат продукти и услуги на Amazon по целия свят, включително и Alexa.

Неотдавна компанията реши да направи нова инвестиция в Полша тази година, в рамките на която да открие 10-и логистичен център. Очаква се той да създаде още 1000 нови работни места.

„Amazon от много години подкрепя полските клиенти и помага на полските предприемачи да продават продуктите си в нашите европейски магазини. Следващата стъпка е да се въведе пълна оферта за търговия на дребно за потребителите в Полша и сега е време тя да се предприеме“, каза през януари Алекс Оутс, вицепрезидент по развитието на Amazon в ЕС, цитиран от Emerging Europe.

Бенефициент на COVID-19

Електронната търговия е един от най-големите бенефициенти на пандемията, тъй като локдаунът затвори физическите магазини по целия свят.

Консултантската компания PMR Market Experts прогнозира, че обемът на продажбите от електронна търговия в Полша расте с 25.6% през 2020 г. до 76.8 млрд. злоти (16.92 млрд. евро). Това значително изпреварва глобалния темп на растеж на електронната търговия от около 16% за 2020 г.

Коментари: 0