Американски IT гигант отвори офис в София
Клиенти на платформа са компании като JPMorgan Chase, Toyota, Wells Fargo и др.

© ECONOMIC.BG / Pixabay
Американската IT компания AtScale, фокусирана в управлението на големи
информационни масиви (Big Data), избра София за отварянето на първия си офис в
Европа. Офисът у нас вече е открит и от фирмата набират служители като се търсят специалисти с познания в езика за програмиране Java.
Вниманието на AtScale към България насочва Момчил Михайлов, който е българската следа в иновативната компания, вицепрезидент и генерален мениджър за Европа. „Тук сме, защото съм сигурен, че в България ще намерим изключителните IT специалисти, от които нашата революция има нужда. Това са кадри, които търсят не просто заетост със социални придобивки, а кариера. Не става дума за работа по различни проекти или аутсорсинг. Както екипът ни в САЩ, така и този в Сoфия, ще създава продукт без аналог в света“, обяснява Михайлов.
Създадена през 2013 г., AtScale е все още малко позната в нашата страна, клиенти на платформата ѝ за бизнес разузнаване са гиганти като JPMorgan Chase, Toyota, Wells Fargo, GlaxoSmithKline. Atscale има за цел да въведе ред в хаотичния океан от данни, с които бизнесите оперират днес. До раждането на иновационната услуга се стига след като основатели на AtScale – ветерани от Yahoo!, Google, Netezza, IBM, Microsoft, Salesforce, Cisco and Oracle, сами се изправят пред това препятствие на предишните си работни места. Сблъсквайки се от първо лице с неефективността на наследените системи от данни, те решават да създадат онова, което не могат да купят – решението.
„AtScale се роди от необходимост“, разказва един от основателите на AtScale и вицепрезидент Дейв Мариани. „В Yahoo! аз и моят екип бяхме разочаровани от това, че не можем по лесен начин да позволим на потребителите да консумират всички данни на компанията. Всеки ден ни се налагаше да си пробиваме път през анархията от фирмени данни, а подготовката им за бизнес анализи налагаше болезненото им местене от едно място на друго. Колкото и да оптимизирахме потоците, битката беше загубена“, спомня си Мариани.
Оказва се, че всяка голяма компания има този проблем. „Днес наши клиенти са сред най-известните брандове в света и тъй като техните нужди постоянно еволюират, информационните им инструменти и платформи стават все по-разнородни. Те имат хиляди приложения, които трябва да се свързват с данни, разположени навсякъде – локално на място, в облак, а понякога и в мултиоблак. Затова се нуждаят от гъвкава платформа, която може да визуализира и обединява достъпа до данни от всяко хранилище и BI инструмент. А когато става дума за големи данни, това можем да направим само ние“, категоричен е Мариани.
Според Скот Хаузър, главен продуктов директор на AtScale, лавинообразното нарастване на количеството от данни, събирани и съхранявани от организации по целия свят през последните няколко десетилетия, е неоспоримо, а способността за бърз достъп до тях и за ефективното им анализиране вече е от решаващо значение за всеки бизнес. Forrester Research твърди, че през 2019 г. в анализиране на големи информационни масиви ще бъдат инвестирани 140 млрд. долара.
„Живеем с свят, в който повече от 5 млрд. души всекидневно говорят по телефона, пишат съобщения, туитват, сърфират. Във всяка минута се раждат 571 нови сайта, на месец във Фейсбук се споделят 30 млрд. единици информация. Между 2009 и 2020 г. това „производство“ на данни ще се е увеличило с 440%“, посочва Хаузър. Именно в тази хаотична среда Atscale внася ред, позволявайки на бизнеса да извлече необходимата информация от широк кръг данни с лекота, бързина и сигурност. Целта, естествено, е ефективност. Липсата на ефективност в управлението на данни може да струва на компаниите до 35% от оперативните им приходи или загуби от 600 млрд. долара годишно само за бизнеса в щатите.