Американските корпоративни гиганти се насочват към пазара в Индия
Слабият растеж в Китай кара корпорации като Coca-Cola, PepsiCo, Unilever и Nestle да променят фокуса си
Индия се превръща в следващия голям залог за PepsiCo, Unilever и други корпоративни гиганти за пакетирани стоки, които искат да запълнят вакуума в растежа, оставен от неравномерното възстановяване в Китай, пише Reuters.
Тъй като икономиката на Индия се разширява с най-бързите темпове сред големите нововъзникващи пазари, компаниите се опитват да обслужват разнообразната ѝ палитра, като лансират нови вкусове и варианти на размери, насочени към привличане на огромното население на страната и неизползвания селски пазар.
Докато през последното десетилетие компаниите бяха фокусирани върху продажбите в Китай, следващото десетилетие фокусът ще е Индия“, каза Брайън Якобсен, главен икономист в Annex Wealth Management.
„Трябва да отидете там, където демографските и икономически попътни ветрове духат в гърба ви.“
Големите компании за потребителски стоки, базирани в Индия, най-населената страна в света, разчитат на по-високите държавни разходи, по-добрия сезон на мусоните и възобновяването на частното потребление да подкрепят потребителските разходи, които да се възстановят през следващите тримесечия.
Очаква се това да повиши общия пазарен дял на петте водещи мултинационални компании – Coca-Cola, P&G, PepsiCo, Unilever и Reckitt – до 20.53% през 2023 г. от 19.27% през 2022 г., главно при грижите за бебетата, здравето на потребителите, козметиката, напитките и домакинските категории, според изследователската фирма GlobalData.
Общият им пазарен дял в Китай се очаква да се свие до два 4.30% през 2023 г. от 4.37% през 2022 г., показват данните.
Китай премина през дълъг и продължителен COVID. Те дори преминаха през кратък период на отрицателен растеж и след това растежът беше много бавен. В сравнение с това темпът на растеж в Индия, който се движи около 4%, изглежда като здравословен за бързооборотните потребителски стоки“, каза К. Рамакришнан, управляващ директор в подразделението Worldpanel на Kantar.
Както градският, така и селският сегмент в Индия отбелязват растеж, но селският се справя малко по-добре, каза той.
Компаниите за потребителски стоки инвестират в Индия – PepsiCo лансира Kurkure Chaat Fills, от своя страна Coca-Cola подобрява опаковките си, за да увеличи срока на годност на своите продукти, а Nestle има планове да представи своята първокласна марка кафе Nespresso в края на годината.
В резултат на това проникването на Coca-Cola сред домакинствата в Индия се е увеличило с 24% за 12-те месеца, приключващи през юни, на PepsiCo с 12.7%, на Nestle с 6.7% и на Reckitt с около 3.8%, показват данни на Kantar.
Mondelez International си партнира с марката бисквитки Lotus Biscoff, за да продава продуктите си и планира да пусне нови размери опаковки Oreo този месец. Компанията отчете около 5% ръст в категорията на шоколада в Индия през второто тримесечие.
Coca-Cola също отбеляза двуцифрен ръст на обема в Индия, докато Unilever отчете последователно подобрение в страната. Регионът на PepsiCo в Африка, Близкия изток и Южна Азия отчете ръст, като компанията очаква Индия да бъде „голямото пространство за растеж“ там.
Резултатите контрастират със заглушения ръст на обема в региона миналата година за повечето от тези компании.